وحشت اسراییل از دسترسی حزب الله به موشک‌های پیشرفته

به گزارش ایرنا،’جروزالیم پست’ امروز (جمعه) به نقل از منابع نظامی اسراییلی با اشاره به افزایش نیروی تسلیحاتی حزب الله لبنان افزود: وحشت و ترس اسراییل نسبت به سعی حزب الله در زمینه در اختیارگرفتن اسلحه پیشرفته از سوریه از جمله موشک ‘اسکود’ از نوع ‘دی’ دو چندان شده است.

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: از مدت ها پیش تعدادی موشک اسکود برای حزب الله ذخیره شده و قرار بود این موشک ها در صورت وقوع جنگ میان حزب الله و اسراییل به لبنان منتقل شود.

این روزنامه با اشاره به وقوع ناآرامی ها در سوریه تأکید کرد: با توجه به شرایط کنونی، اسراییل بیم دارد که این موشک ها به دست شورشیان ونیروهای غیرمسئول در سوریه قرار بگیرند.

جروزالیم پست اضافه کرد: اسراییل در برابر هرگونه تلاش حزب الله برای منتقل کردن این موشک ها به لبنان واکنش نشان خواهد داد و طبعا از رسیدن این موشک ها به دست حزب الله جلوگیری خواهد کرد.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به برد این موشک ها نوشت: برد این موشک ها ۷۰۰ کیلومتر بوده و قادر به حمل کلاهک های هسته ای یا شیمیایی است و اگر این موشک ها در اختیار حزب الله قرار بگیرند، پیشرفت مهمی در منظومه تسلیحاتی حزب الله صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر پایگاه اسراییلی ‘ الاخبار العبری’ نیز به نقل از سازمان های اطلاعات غربی نوشت: حزب الله نقشه سیطره بر لبنان را طراحی کرده است؛ از این رو اسراییل با هدف رویارویی با حزب الله، در کنار جریان های میانه رو لبنان(۱۴ مارس) قرار خواهد گرفت.

روزنامه صهیونیستی ‘یدیعوت احرونوت’ نیز در همین زمینه نوشت: رهبران امنیتی – سیاسی اسراییل این بار با هدف جلوگیری از انتقال اسلحه بویژه موشک های پیشرفته از سوریه به لبنان، در آینده نزدیکی درباره اقدام نظامی علیه سوریه یا لبنان یا علیه هر دو کشور تصمیم گیری خواهند کرد.

از سوی دیگر پایگاه عبری ‘دیفنس’ متخصص در امور نظامی و امنتیی پیرامون اطلاعات سازمان اطلاعاتی اسراییل مبنی بر وجود اسلحه شیمیایی در سویه تردید کرد و نوشت: با توجه به گسترش جنگ داخلی در سوریه ، جایی برای فعالیت دقیق سازمان اطلاعات اسراییل در سوریه وجود ندارد.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۴۱۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.