وحید تاج در گفتگو با آریا مطرح کرد: با شهر خاموش به صحنه می روم

خبرگزاری آریا- خواننده گروه چنگ اظهار داشت: روزهای آخر تیرماه ،کنسرت شهر خاموش را در سمنان به صحنه خواهم برد.
وحید تاج (خواننده گروه چنگ) در گفتگو با خبرنگار موسیقی آریا با اعلام این خبر گفت: گروه “چنگ” به (سرپرستی رامین صفایی) و خوانندگی “وحید تاج” روزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه ،ساعت ۱۹ در سالن تئاتر شهر سمنان به روی صحنه خواهد رفت .
این خواننده درباره قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود گفت:این کنسرت در دو پارت اجرا می شود که پارت اول قطعاتی در دستگاه همایون  با اشعاری از فریدون مشیری ،شفعیی کدکنی و غزلی ازسعدی ،که در پارت اول تصنیف با عنوان”شهر خاموش من”شعری از شفیعی کدکنی و تصنیف دوم با غزلی از سعدی با عنوان “همدرد” اجرا می شود.
وحید تاج افزود : همچنین در پارت دوم قطعات در دستگاه نوا با اشعاری از فریدون مشیری ،که در این پارت تصنیف با عنوان “بهار می رسد” و “ضرروت ” اجرا می شود.
این خواننده در خصوص اینکه در این کنسرت بداهه خوانی و بداهه نوازی خواهید پرداخت؛ گفت: این کنسرت  در پارت دوم “آواز” محور است تا تصنیف “محور “گاین در حالی است که  در پارت  اول  بداهه نوازی و بداهه خوانی که از پیش طراحی شده است  اجرا می شود.
تاج افزود:این در حالی که گروه “چنگ” سال گذشته ( اسفند ماه ) به سرپرستی و آهنگسازی” رامین صفایی ” و خوانندگی “وحید تاج”در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در دو بخش و در قالب دستگاهای نوا و همایون اجرا شد.
خواننده این گروه درباره اعضا این گروه گفت : در این اجرا سرپرست گروه ،آهنگساز و نوازنده سنتور (رامین صفایی)، نوازندگان تار (شهریار ظریفی،نلیا صفایی)، نوازندگان کمانچه(سیامک اسکندری، نازین غنی زاده)، نوازنده نی( فریدون مداح)،نوازنده عود(معتمد سامانی)،نوازنده رباب(سارا کمالوند)، نوازنده بم و تار( امیر نیک بخت)،نوازنده تنبک(مهران توکلیان)،نوازنده دف و دماوم(میلاد قریشی) ،همچنین من به عنوان خواننده با این گروه همکاری می کنم.

بیوگرافی وحید تاج:
وحید تاج در سال ۱۳۶۲ در دزفول متولد شد و در سنین نونهالی فنون ابتدایی موسیقی آوازی را نزد پدر و در کانون خانواده آموخت و پس از آن به شکل رسمی وارد این عرصه شد.
وی در ادامه از محضر اساتید مشهوری همچون حمید رضا نوربخش، علی اکبر شکارچی، علی نقی افشارنیا بهره برد و پس از آن در کارگاه های آموزشی استاد `محمدرضا شجریان` شرکت و اکنون یکی از شاگردان برجسته این استاد بزرگ تاریخ موسیقی آوازی کشور محسوب می شود.
تاج دارای مقام نخست آواز جشنواره موسیقی خوزستان در سال ۸۵، مقام نخست جشنواره موسیقی جوان کشور در سال ۸۶ و چند مقام دیگرکشوری می باشد و حدود دو سال پیش نیز توانست با قطعه `پارسی` برگرفته از شاهنامه فردوسی در فستیوال بین المللی ایتالیا مقام نخست را کسب کند..
 وی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته موسیقی در سال ۱۳۸۶و کارشناسی ارشد رشته آهنگسازی دانشگاه سوره در سال ۱۳۸۸است.
از این خواننده جوان کشور تا کنون آثاری از جمله آلبوم `خانه غریب` منتشر شده و آلبومی با عنوان `شیدا و عارف` نیز بزودی روانه بازار خواهد شد.

معرفی گروه چنگ:
 گروه موسیقی چنگ در تابستان ۱۳۸۱ به سرپرستی رامین صفائی نوازنده‌ سنتور شکل گرفت و از ابتدای تأسیس تاکنون همواره در جهت حفظ و اشاعه‌ی موسیقی کلاسیک ایران مجدانه کوشید و کنسرت های متعددی در استان های مختلف کشور اجرا کرد، که مورد استقبال فراوان دوستداران موسیقی ایرانی قرار گرفت.
گفتنی است ، اعضای گروه چنگ همگی از نوازندگان تحصیلکرده‌ی سازهای اصیل ایرانی‌اند و در این زمینه به شکل حرفه‌ای مشغول هستند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.