ورزشگاه فینال جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شد + عکس

۲۵م آذر ،

اخبار فوتبال جهان : فدراسیون جهانی فوتبال ورزشگاه “لوژنیکی” مسکو را محل برگزاری دیدارهای آغازین و پایانی جام جهانی ۲۰۱۸ معرفی کرد.

به گزارش فوتبال آنلاین لوژنیکی در نشست اعضای کمیته‌ اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال در توکیو برای میزبانی از این دو دیدار برگزیده شد. این ورزشگاه ۸۴ هزار و ۷۴۵ نفری که میزبان بازی‌های خانگی اسپارتاک مسکو است، محل برگزاری یکی از دو دیدار نیمه نهایی نیز خواهد بود.

دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا در تابستان ۲۰۰۸ میان تیم‌های منچستریونایتد و چلسی در همین ورزشگاه برگزار شد.

دیگر دیدار نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ را ورزشگاه گازپروم، شهر سن پترزبورگ میزبانی خواهد کرد.

نخستین جام جهانی در شرق اروپا سال ۲۰۱۸ در یازده شهر برگزار می‌شود. کالنین‌گراد، غربی‌ترین شهر میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود، اورال هم شرقی‌ترین شهر میزبان جام جهانی. فاصله میان این دو شهر ۲۵۰۰ کیلومتر است، به عبارت دیگر این دو شهر با یکدیگر سه ساعت اختلاف زمانی دارند. ولگوگراد، سوچی، کازان، سامارا، نیشنی نووگورود، روستف و سرانجام زارامسک دیگر شهرهای میزبان جام جهانی بیست‌ویکم فوتبال می باشند. پیش از آن در سال ۲۰۱۷ جام کنفدراسیون‌ها آزمون نهایی پیش از جام جهانی خواهد بود که در مسکو، سن پترزبورگ، کازان و سوچی برگزار می‌شود.

بر اساس برآوردهای روسیه هزینه میزبانی جام جهانی رقمی در حدود ۱۵ میلیارد یورو خواهد بود. ساخت ورزشگاه‌های تازه در کنار بازسازی‌ خیابان‌ها، هتل‌ها و همچنین فرودگاه‌ها از دیگر گام‌های زیربنایی روسیه برای میزبانی جام جهانی است.

روس‌ها دو سال پیش در رقابت با انگلیس و همچنین درخواست میزبانی مشترک اسپانیا – پرتغال و بلژیک – هلند توانستند میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ را از آن خود کنند.


FootballOnline.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.