ورزش‌های مناسب برای پشت میز نشین‌ها

فروردین ۱۴۰۳

قشر کارمند، بدلیل نشستن ساعات طولانی پشت میز، زود‌تر از بقیه دچار درد کمر و گردن خواهند شد که با انجام یکسری ورزش‌ها می‌توان از ایجاد این عارضه جلوگیری کرد.

دکتر ناظری، متخصص مغز و اعصاب درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کارمندان بدلیل نشستن ساعت‌های طولانی پست میز، زود‌تر از دیگران دچار درد کمر و گردن خواهند شد. 

وی پیشنهاد کرد: انجام یکسری ورزش‌ها در پشت میز الزامی است و با انجام این راهکار‌ها می‌توان از ابتدا به این عارضه جلوگیری کرد. 

هنگام نشستن بر روی صندلی، پا‌ها را ضربدری روی صندلی قرار دهند و دست‌های خود را روی دستگیره صندلی بگذارید و شکم را به سمت داخل فشار دهید و خود را چند سانتی متر به سمت بالا بکشانید و حدود ۲۰ ثانیه در این حالت بمانید و آن را تکرار کنید. 

وی با بیان اینکه انجام این نرمش‌ها می‌تواند از پیشگیری از آسیب‌های مختلف عضلانی، اسکلتی جلوگیری کرد اظهارداشت: برای پیشگیری از آسیب‌های مختلف عضلانی، اسکلتی با انجام نرمش کششی انگشتان بر اینگونه که، ابتدا انگشتان را از هم باز کرده و به حالت مستقیم درآمدید تا در انگشتان احساس کشش کنید. 

وی در پایان در خصوص جلوگیری از سندرم مچ دست خاطر نشان کرد: جلوی میز خود ایستاده و بازوهای خود را صاف کشیده و کف دست‌ها را به حالتی که انگشت‌ها رو به شما می باشند روی میز قرار دهید و این کار را ۱۵ ثانیه انجام دهید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.