ورزش و رژیم غذایی کم چرب را فراموش نکنید

فروردین ۱۴۰۳

در صورتی که فردی کلسترول خونش بالاست با نظر پزشک دارو مصرف کرده و ورزش منظم و رعایت برنامه غذایی کم چربی را فراموش نکند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد با بیان این که روغن ماهی، زیتون و مغزها از منابع خوب روغن می باشند، اظهارکرد: روغن ماهی حاوی مقادیر فراوان اسیدهای چرب امگا ۳ است.

مهدیه سادات حاجی میرزاده با اشاره به این که روغن زیتون و مغزها اسید اولئیک فراوان دارند، افزود: این اسیدهای چرب با تاثیر بر کاهش کلسترول خون برای سلامت قلب و عروق مفید می باشند.

وی عنوان کرد:  مصرف روغن زیتون برای مصارف مختلف پخت مناسب است ولی مانند سایر روغن های مایع به حرارت بالا حساس است، همچنین مصرف آن به عنوان جایگزین سس های سالاد توصیه می شود.

حاجی میرزاده عنوان کرد:  مصرف روغن نباتی مایع به دلیل اینکه فاقد کلسترول است و اسیدهای چرب غیر اشباع بالایی دارد به روغن حیوانی یا جامد نباتی ارجحیت دارد.

این کارشناس تغذیه با اشاره به این که ماهی های چرب مثل ماهی آزاد، کاد، کپور و همچنین روغن زیتون و مغزها از منابع بسیار خوب روغن می باشند، گفت: روغن ماهی به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۳ و روغن زیتون به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد اسید اولئیک برای سلامت قلب و عروق مفید می باشند.

وی توصیه کرد: مواد لبنی چرب و گوشت پرچربی به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب اشباع سبب افزایش کلســترول خون و بروز بیماریهای قلبی و عروقی می شوند بنابراین مصرف این مواد را تا حد امکان محدود شود.

حاجی میرزاده با بیان این که افزایش کلسترول خون از مهمترین عوامل ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی است، توصیه کرد: بی تحرکی و افــــزایش وزن سبب افزایش چربی خون می شود بنابراین با انجام دادن ورزش هایی همچون پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری وزن خود را کنترل کرده و چربی خون را کاهش دهید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.