ورزش و کاهش شکایت های جسمی

تمرینات ورزشی علاوه بر بهبود ظرفیت هوایی منجر به کاهش مشکلات رفتاری مانند گوشه گیری و شکایت های جسمی در کودکان مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی می شود.

زهرا دلیر، عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اگر چه پیشرفت های طبی و جراحی در درمان کودکان مبتلا به بیماری های مادر زادی و اکتسابی قلبی عروقی موفقیت آمیز بوده است ولی این کودکان در معرض بروز عوارض ناشی از عدم تحرک کافی، کاهش تحمل ورزش، افسردگی و غیره هستند.

وی گفت: براساس مطالعات، مداخلات و ورزش همراه با درمان های اصلی ممکن است منجر به بهبود عملکرد قلبی و ریوی و کاهش عوارض شود.

دلیر تصریح کرد: با توجه به تاثیرات مثبت مداخله ورزش در بهبود عملکرد قلبی عروقی و ریوی و کاهش عوامل خطر پیشرفت بیماری، با در نظر گرفتن شرایط جسمی و فیزیولوژیک این کودکان، می توان انجام مداخلات ورزش کنترل شده موجبات بهبود کیفیت زندگی و کاهش نیاز به درمان طبی بیشتر و یا بستری شدن را فراهم کرد.

وی خاطر نشان کرد: تمرینات ورزش علاوه بر بهبود ظرفیت هوایی، منجر به کاهش مشکلات رفتاری مانند گوشه گیری و شکایت جسمی در کودکان مبتلا به بیماری های مادرزادی قلبی می شود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.