ورشکستگی ۱۰۰۰ شرکت یونانی

جام جم آنلاین: شرکت های کوچک و متوسط، پیمانکاران خویش فرما و شرکت های خانوادگی که بافت اصلی اقتصاد یونان را تشکیل می دهند بهای سنگینی برای بحران این کشور می پردازند.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از اکسپانسیون، در شش ماهه نخست سال جاری هر هفته حدود ۱۰۰۰ شرکت خصوصی به دلیل بحران اقتصادی وخیم یونان درهایشان را بسته و عملا از بین می روند.

کمیسیون اروپا در گزارشی اعلام کرد که در تلاش است تا مشکلات مالی شرکت های کوچک یونانی را کاهش دهد.

کمیسیون اروپا در گزارشش تاکید کرد: یونان با بحران اقتصادی و اجتماعی بی سابقه ای مواجه است که تاثیر آن بر وضعیت شرکت های کوچک و متوسط کاملا مشهود است. از هر ۱۰ شرکت درآمد شش شرکت در سال ۲۰۱۱ به شدت کاهش یافته و ۱۵۰ هزار شغل از بین رفته اند.

آنتونیو تاجانی، کمیسر اروپایی صنایع که روز جمعه به آتن سفر کرده در گزارش خود، خاطرنشان می کند: براساس برآوردها در شش ماهه نخست ۲۰۱۲هر هفته ۱۰۰۰ شرکت کوچک ورشکسته شده و ناگزیر تعطیل می شوند.

کمیسیون اروپا خواستار کمک به  شرکت های کوچک و متوسط، پیمانکاران خویش فرما و شرکت های خانوادگی که بافت اصلی اقتصاد یونان را تشکیل می دهند، شده است.

براساس آمار کمیسیون اروپا، در سال ۲۰۱۰ در یونان ۷۴۲۶۰۰ شرکت کوچک وجود داشته و در مجموع ۲٫۵۱۲میلیون نفر معادل ۸۵ درصد نیروی کار کشور در آنها به کار اشتغال داشتند که این رقم در اتحادیه اروپا یک رکورد محسوب می شد. مترجم : بهرام افتخاری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.