ورودی غربی پایتخت رکورد دار حمل و نقل عمومی در سال ۹۰ شد

قائم مقام شهردار منطقه ۹ با اشاره به حمل و نقل عمومی در سطح محدوده گفت: براساس اعلام سازمان مطالعات شهرداری تهران ورودی غربی پایتخت رکورد دار حمل و نقل عمومی در سال ۹۰ شد.

آمر کعبی فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این خصوص افزود: منطقه ۹ به عنوان ورودی غربی پایتخت با ۲ ناحیه و ۸ محله و همچنین با وجود میدان آزادی، ترمینال مسافربری غرب، فرودگاه مهر آباد، سه راه آذری و بزرگراه فتح و قرار گیری تعداد زیادی از کارخانجات صنعتی به عنوان یکی از شاهراه های اصلی شهر تهران است.
وی ادامه داد: روزانه تعداد قابل توجهی از مسافران از این محدوده ها با وسایل حمل و نقل عمومی تردد می کنند و از مهمترین مبادی سفرهای درون شهری شهروندان در منطقه ۹ قرار دارد.
نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۹ با اشاره به وضعیت فعلی ناوگان اتوبوسرانی در محدوده گفت: منطقه دارای ۵ خط خصوصی با ۹۹ دستگاه اتوبوس بوده و ۱۳ خط عبوری و در مجموع روزانه ۸۷۲ دستگاه اتوبوس مناطق دیگر از مسیر منطقه ۹ عبور می کنند.
وی افزود: ۹ خط اتوبوسرانی مربوط به حومه تهران است که اگر اتوبوس های داخل پایان بوتان را در نظر بگیریم در حدود ۱۳۹۶ دستگاه اتوبوس در سطح به شهروندان خدمات می دهند.
شهردار منطقه ۹ تصریح کرد: علاوه بر خطوط اتوبوسرانی بخش خصوصی و قرار گرفتن ایستگاه های خطوط یک و ۲ بی آرتی،‌ مسافران زیادی از حومه تهران هم به ازدحام جمعیت در این محدوده دامن می زند که در راستای حمل و نقل و جابجایی آنان اقدامات مناسبی در نظر گرفته شده است.
آبادیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های حوزه تاکسیرانی اظهار داشت: منطقه دارای ۱۷ خط و ۲ پایانه شمشیری و فرودگاه مهر آباد است که در مجموع ۲۲۰۰ تاکسی تحت پوشش حوزه تاکسیرانی منطقه قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد: با وجود ۳ ایستگاه تاکسی تلفنی و مجموعه تاکسی هایی که از شهرک های اقهاری در سطح منطقه تردد می کنند حدود ۲۰۰ تاکسی دیگر نیز تحت پوشش منطقه قرار می گیرند.
شهردار منطقه ۹ خاطر نشان  کرد: با توجه به برنامه ریزی های مناسب و جامع، در حوزه اتوبوسرانی حجم جابه جایی مسافر دو برابر سال قبل شد و همچنین با ساماندهی خطوط تاکسیرانی و در مجموع ۲۴ خط عبوری از سطح منطقه رکورد خوبی در جابه جایی روزانه مسافران (حدود ۴۰ هزار نفر) از ورودی غربی پایتخت به دیگر مناطق و مرکز شهر داشته ایم./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.