ورود قوه قضائیه برای ساماندهی بازار ارز تاثیر گذار است

وکیل پایه یک دادگستری گفت: دستگاه قضایی کشور با ورود و نظارت دقیق خود نسبت به نوسانات و آشفتگی های بازار ارز می‌تواند تاثیر به سزایی در ساماندهی آن داشته باشد.

علی اکبر ابویی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز،  ورود قوه قضائیه به ساماندهی بازار ارز، را بسیار تاثیر گذار دانست و اظهارداشت: طبیعتا برخورد قوه قضائیه می تواند بسیار موثر باشد ولی در درجه اول دولت باید پاسخگوی این نابسامانی بوده و لیست افرادی که از بانکها مبالغ زیادی ارز گرفته اند ودر بازارآزادبه فروش رسانده اند را ارائه کند.
 
این حقوقدان با اشاره به اینکه جنگ روانی ایجاد شده،وضعیتی را به وجود آورده که کنترل بازار از دست دولت نیز خارج شده،تاکید کرد: بازار سرمایه تابع احساسات نیست، طبیعتا هر مقام مسئولی کوچکترین اظهار نظری کند، در بازار سرمایه تاثیر می گذارد.

 ابویی در ادامه افزود: دستگاه قضایی کشور با ورود و نظارت دقیق خود نسبت به نوسانات و آشفتگی های بازار ارزمیتواند تاثیر به سزایی در ساماندهی آن داشته باشد.

این حقوقدان به لزوم برخورد قاطع و جدی قوه قضائیه با اخلال‌گران بازار ارز و ایجاد نوسانات اقتصادی در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: عدم برخورد دستگاه قضا با بوجود آورندگان آشفتگی در بازار ارز باعث بدبینی و عدم اعتماد آحاد جامعه نسبت به وضع اقتصادی کشور خواهد شد که به الطبع نتایج و آثار جبران ناپذیری را به دنبال می‌آورد.

 وی در پایان گفت: مردم از قوه قضاییه انتظار دارند بدون هیچگونه اغماضی با اخلالگران بازار ارز  برخورد کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.