ورود قوه قضائیه به ماجرای تکراری قربانی شدن دانش آموزان در حوادث جاده ای

ممتاز نیوز : جمعه شب ۲۶ دانش آموز در حادثه محور ایذه به لردگان جان باختند، این در حالی است که در سالهای قبل نیز این قصه غمناک در اردوهای دانش آموزی تکرار شده است. در تیرماه همین امسال در اردوی دانش آموزان بندرعباس به منطقه تفریحی هماک تعدادی از خانواده ها سوگوار شدند همین طور در سال قبل در حوالی بروجرد ۱۳ دانش آموز از راهیان نور بر اثر تصادف مجروح و ۳ تن قربانی شدند. بالاخره معلوم نیست ناامنی جاده ها تا کی می خواهد قربانی بگیرد؟ و جاده ها را به خون نوجوانان این مرز و بوم رنگین کند و حتی معلوم نیست چرا مسئولان به خصوص متولیان اردوها با توجه به ناامنی جاده ها برنامه ریزی های لازم را نمی کنند آیا این همه حوادث جاده ای طبیعی است یا این که موضوعی است که باید مورد بررسی جدی قرار گیرد؟

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خراسان ؛ البته قوای قضائیه و مقننه در این نوبت وارد کار شدند و رئیس قوه قضائیه مأموریت جدیدی را به دادگستری استان خوزستان داده و دستور داده است موضوع به گونه ای پیگیری شود که از وقوع حوادث مشابه جلوگیری کند. مجلس شورای اسلامی نیز وزیر آموزش و پرورش و مسئولان بسیج را فراخوانده است حال باید منتظر ماند تا نتیجه دستور رئیس قوه قضاییه و فراخوانی مجلس اعلام شود. به گزارش خراسان و خبرگزاری ها این حادثه ساعت ۲۰و ۳۰ دقیقه شب شنبه در کیلومتر ۱۸۵ محور ایذه به لردگان در حالی رخ داد که بنا به گفته سرهنگ صمد اسفندیاری؛ معاون عملیات پلیس راه کشور لغزنده بودن جاده و تخطی از سرعت مطمئنه علت واژگونی اتوبوس بوده است.

تشییع باشکوه ۲۶ دانش آموز بروجنی

پیکر ۲۶ دانش آموز و فرهنگی بروجنی که بر اثر سانحه رانندگی شامگاه جمعه جان خود را از دست دادند، ظهر روز گذشته در قطعه ایثارگران بهشت فاطمه سلام ا… علیها شهر بروجن به خاک سپرده شد. مراسم خاکسپاری پس از تشییع ازمیدان شهید ناغانی بروجن به سمت گلزار شهدای این شهرانجام شد.این مراسم با حضور نماینده وزیر آموزش و پرورش و سردارفضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مسئول کاروان های راهیان نور، مسئولان استان، شهرستان، ‌نمایندگان مجلس،‌ خانواده های جان باختگان و مردم برگزار شد.

دستور ویژه رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان

آیت ا… آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان خوزستان را مامور رسیدگی فوری به حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بروجنی کرد. متن کامل دستور رئیس قوه قضاییه به شرح ذیل است:

رئیس کل محترم دادگستری استان خوزستان

حادثه رانندگی منجر به درگذشت ۲۶ نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر از آینده سازان ایران اسلامی موجب تاسف و تاثر شد.به این وسیله با تسلیت درگذشت این عزیزان به خانواده های داغدار و برای پیشگیری از این قبیل حوادث دلخراش لازم است دادگستری کل استان خوزستان نسبت به بررسی علل وقوع این حادثه جانگداز، اقدام کند و پیگیری های قضایی لازم را به سرعت به عمل آورد و نتیجه به اطلاع اینجانب برسد.بدیهی است با توجه به وقوع حوادث مشابه و آمار دور از انتظار تصادفات رانندگی که متاسفانه سالیانه به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز منجر می شود، باید اقدامات عاجل و مناسب به منظور کاهش تصادفات از سوی مسئولان ذی ربط انجام شود.ان شاءا… با سرعت و دقت در رسیدگی به این حادثه جانگداز از وقوع و تکرار حوادث مشابه پیشگیری شود.

رئیس جمهور درگذشت دانش آموزان بروجنی را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی، جان باختن ۲۶ دانش آموز دختر شهرستان بروجن استان کهگیلویه و بویراحمد را در پی سانحه تصادف اتوبوس کاروان راهیان نور، تسلیت گفت.وزیر آموزش و پرورش نیز به این مناسبت پیامی صادر کرد.

رئیس مجلس در پیام تسلیت خود بر برخورد با عاملان حادثه اتوبوس دانش آموزان تاکید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی درپیامی ضمن تسلیت این حادثه تاکید کرد: ضرورت دارد دلایل وقوع این تصادف مورد بررسی قرار گرفته ونتایج آن نیز اعلام شود و درصورت هرگونه قصور در این امر با عاملان آن برخورد قانونی صورت پذیرد.

وزیر آموزش وپرورش و مسئولان بسیج به مجلس فرا خوانده شدند

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی از احضار وزیر آموزش و پرورش و مسئولان بسیج به کمیسیون های آموزش و تحقیقات و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برای بررسی حادثه کشته شدن ۲۶ دانش آموز خبر داد.محمد علی عبدا… زاده در گفت وگو با مهر گفت: در جلسه شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت حادثه دلخراش کشته شدن ۲۶ دانش آموز بروجنی در کاروان راهیان نور مورد بررسی قرار گرفت.نماینده مردم طبس در مجلس تصریح کرد: مسئولان بسیج و وزیر آموزش و پرورش برای ارائه توضیحات در خصوص این حادثه امروز به کمیسیون آموزش و تحقیقات و امنیت ملی مجلس می روند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.