ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هواپیمایی خبر داد و گفت: بخش خصوصی ۱۱ فروند هواپیما را وارد کرده که برخی به صورت ملکی و برخی هم به صورت اجاره‌ای است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  حمیدرضا پهلوانی امروز در جمع خبرنگاران به جابجایی زائران خانه خدا اشاره و تصریح کرد: روزانه ۳ هزار زائر اعزام می‌شوند و بر اساس برنامه زمان برگشت زائران دهم آبان است و تا پایان آبان همه زائران به کشور باز می‌گردند.

وی درباره فضای صندلی در هواپیماها گفت: هر هواپیما براساس استاندارد خاص طراحی می‌شود و قطعا هرچه قیمت بلیت افزایش پیدا کند هواپیما از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به پرسشی در خصوص صندلی در کنار درهای خروج اضطراری در هواپیما تأکید کرد:‌ این موضوع باید بررسی شود و قانون ملی امنیت هوایی نیز تدوین شده که کارشناسان بین‌المللی در حال بررسی آن هستند.

پهلوانی یادآور شد: در حال حاضر با تغییراتی که در نرخ ارز پیش آمده است، نرخ گذاری جدید بلیت هواپیما و افزایش آن اجتناب ناپذیر خواهد.

وی با بیان اینکه در تعیین قیمت بلیت هواپیما، عوامل مختلفی لحاظ می‌شود، گفت: مهمترین عامل، نرخ ارز است و صنعت هواپیمایی متکی به نیازمندی‌های ارزی است.

پهلوانی خاطرنشان کرد: قیمت سوخت پروازهای خارجی اصلا پایین نمی‌آید و هزینه شرکت‌های هواپیمایی و برخی عوامل دیگر مبنای ارزشگذاری قیمت بلیت است.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.