ورود یک کفاشیان جدید

جام جم آنلاین: چند سال بعد از انتقال علی کفاشیان از دبیر کلی کمیته ملی المپیک به ریاست فدراسیون فوتبال، در روزهای اخیر، بهرام افشارزاده در کنار دبیر کلی کمیته ملی المپیک، به عضویت هیات مدیره باشگاه استقلال نیز درآمده است.

مقایسه علی کفاشیان، رییس خنده‌روی فدراسیون فوتبال با بهرام افشارزاده کهنه‌کار و اخمو از یک منظر چندان بیجا به نظر نمی‌رسد، چون افشارزاده هم مثل کفاشیان، به عنوان یکی از قهرمانان ملی رشته‌های پایه ورزشی، به ریاست فدراسیون رشته خود و بعد از دوره‌ای، دبیر کلی کمیته ملی المپیک رسیده و سپس به خانواده فوتبال اضافه شده است.

هر چند در نگاه اول، باشگاه استقلال بویژه با پیشوند فرهنگی ـ ورزشی خود، محیطی ورزشی (و نه صرفا فوتبالی) به نظر می‌رسد، ولی با توجه به خاموشی فعالیت دیگر رشته‌های ورزشی و توجه فراوان به فوتبال، در واقع، باشگاه استقلال به تیم فوتبال استقلال محدود شده است و ورود افشارزاده به هیات مدیره استقلال، ورود او به فوتبال تلقی می‌شود.

در حالی‌که هنوز اهالی فوتبال ورود کفاشیان به این رشته را هضم نکرده‌اند، باید دید به چه میزانی افشارزاده در خانواده فوتبال می‌تواند جایگاهی مناسب برای خود پیدا کند و افشارزاده‌ای که اختلافش با مسوولان فدراسیون فوتبال به دلیل مخالفت او با غلام پیروانی به عنوان سرمربی تیم امید در بازی‌های آسیایی گوانگجو حواشی زیادی ایجاد کرده بود، در استقلال چه ثمره‌ای به وجود خواهد آورد؟

آنچه مسلم است عملکرد درخشان کاروان ورزش ایران در المپیک لندن، حساب ویژه مسوولان را روی عملکرد بهرام افشارزاده بازکرده است و آنها او را برای کمک به سر و سامان دادن اوضاع تقریبا آشفته باشگاه استقلال برگزیده‌اند در حالی‌که ناکامی احتمالی در استقلال می‌تواند همان بلایی را بر سر وجهه مدیریت ورزشی افشارزاده بیاورد که پیشتر بر سر وجهه کفاشیان آورده است.

مجید عباسقلی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.