ورود ۳۰۰ هزار خودرو به گیلان

۱فروردین ۱۳،

سرپرست پلیس راه گیلان خبر داد

ورود ۳۰۰ هزار خودرو به گیلان

سرپرست پلیس راه گیلان از ورود بالغ بر ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو مسافر از تمام مبادی ورودی استان در مدت پنج روز قبل خبر داد.

 

به نقل از فارس، مهیار رستگار  با اشاره به وضعیت ورود مسافران در گیلان اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ۹۱ زمان آغاز طرح نوروزی تاکنون، بالغ بر ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی مسافر از تمام مبادی ورودی استان وارد گیلان شدند که بیشترین ورودی از محور قزوین ـ رشت بوده است.

وی با بیان اینکه محور قزوین‌ ـ رشت در دو روز قبل ترافیک سنگینی داشته است، افزود: از امروز ترافیک این محور نیمه سنگین شده است.

سرپرست پلیس راه گیلان دربارهٔ وضعیت تصادفات رانندگی در مدت پنج روز از اجرای طرح نوروزی، خاطرنشان کرد: در این مدت بر اثر تصادفات رانندگی ۷۲ نفر مجروح و ۱۱ نفر کشته شدند که مهم‌ترین اتفاق، مرگ چهار نفر سرنشین خودروی پژوی سواری بر اثر برخورد با یک دستگاه کامیون در محور قزوین‌ ـ رشت در ۲۵ اسفند بود.

وی از اعمال محدودیت‌های ترافیکی تا پایان پنجم فروردین در محور رشت‌ ـ قزوین و بالعکس خبر داد و یادآور شد: در این محور تردد کامیون و تریلی به حامل مواد سوختی و فاسدشدنی ممنوع است.

رستگار، تردد هرگونه موتورسیکلت در بزرگراه‌ و آزادراه استان را ممنوع اعلام کرد و از رانندگان خواست در محورهای گیلان با آرامش رانندگی کنند.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی طولانی است رانندگان با صبر و حوصله رانندگی کنند و از شتاب و عجله در رانندگی پرهیز کنند.

این مسئول، استراحت کافی قبل از رانندگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: توجه به اخطارهای پلیس و قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌های استان ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مسیرهای رفت و برگشت راه‌های فرعی و روستایی استان از هم جدا نشدند و دید کافی وجود ندارد رانندگان با سرعت مطمئنه و مجاز رانندگی کنند.

رستگار توجه به عابران پیاده در حاشیه راه‌های استان را مورد تاکید رانندگان قرار داد و شماره‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ پلیس و ۷۷۵۵۰۰۴ -۰۱۳۱ را برای پاسخگویی به مسافران اعلام کرد.

پنجشنبه ۱ فروردین   ۱۵:۲۳

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.