ورود ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری‌ خارجی تا پایان سال

۱۶م اسفند ،

5-104.jpg

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان این‌که میزان سرمایه‌گذاری خارجی کشور در سال ۹۱ رشدی ۶۰ درصدی داشته گفت: امسال نرخ مصوب سرمایه‌ها از هفت میلیارد دلار گذشت که در نوع خود بی‌سابقه است.

بهروز علیشیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اضافه کرد: تاکنون بیش از دو میلیارد دلار این نرخ مصوب وارد شده است و امیدواریم این رقم تا پایان سال به چهار میلیارد دلار برسد.

وی اظهار‌نظر دقیق دربارهٔ‌ میزان سرمایه‌گذاری خارجی را به تیرماه سال بعد موکول کرد و گفت: فعلا برای ارائه‌ آمار دقیق زود است و تا تشکیل مجمع عمومی شرکت‌های خارجی در تیرماه سال آینده نمی‌توان آمار دقیقی ارائه کرد.

معاون وزیر اقتصاد با بیان این‌که اصلی‌ترین سیاست سازمان متبوعش در سال‌های قبل تثبیت روند روبه‌ رشد سرمایه‌گذاری‌ها بوده است، اظهار کرد: در طول چهار سال قبل میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی رشدی ۱۵۰ درصدی داشته است، به همین سبب اصلی‌ترین استراتژی که در طول این سال‌ها آن را دنبال کرده‌ایم، تثبیت این روند رو به رشد بوده است که خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که نه تنها نرخ‌های پیشین حفظ شده، بلکه رشدی قابل توجه نیز داشته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.