وزارت ارشاد به رونق بیشتر موزه هنرهای ملی کمک می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر امکاناتی که برای رونق بیشتر موزه هنرهای ملی نیاز باشد در اختیار این موزه قرار می‌دهیم.

سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فهرست موزه هنرهای ملی بوده و هر گونه امکاناتی که برای رونق بیشتر این مجموعه نیاز باشد فراهم خواهیم کرد.
وی افزود: یکی از مشکلات موزه هنرهای ملی در گذشته رفت و آمد بازدیدکنندگان و هنرمندان از این مجموعه بود به همین منظور وزارت ارشاد به زودی این مشکل را برطرف و تسهیل خواهد کرد.
حسینی تصریح کرد: برای موزه  هنرهای ملی باید تبلیغ و اطلاع رسانی شود تا همه مردم بتوانند از این گنجینه نفیس تاریخی بازدید کنند.
علویان صدر معاون میراث فرهنگی کشور در ادامه افزود: موزه هنرهای ملی به عنوان مادر موزه های کشور نیاز به دسترسی راحت همه عموم مردم بود به همین منظور و با درخواست هنرمندان پس از دو سال تعطیلی به محل اصلی خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگشت.
وی اظهار داشت: موزه هنرهای ملی آثار خاص هنری هنرمندان ۱۰۰ ساله  اخیر را به نمایش گذاشته است.
علویان صدر بیان کرد: با رایزنی هایی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت و با ایجاد کارگاههای زنده هنری موزه هنرهای ملی به حیات خود ادامه می دهد.
معاون میراث فرهنگی کشور، تصریح کرد: موزه هنرهای ملی ظرفیت نمایش تمامی آثار هنری را ندارد و به همین منظور موزه هنرهای ملی شماره ۲ را در ارگ آزادی راه اندازی شد تا به طور شایسته تمامی هنرهای ملی ایران به نمایش گذاشته شود.
محمد حسن صالحی مرام در مراسم بازگشایی دوباره موزه هنرهای ملی، گفت: خوشحالیم که درباره موزه هنرهای ملی آغاز به کار کرد همه آثار این موزه فاحر هستند و یادآور تلاش و پاسداری ۱۰۰ ساله هنرمندان ایران بوده که سالها زحمت کشیده و از حریم هنر ایران اسلامی همواره حفاظت کرده اند.
افتخاری مدیر سابق موزه هنرهای ملی، افزود: قدیمی ترین موزه ای که در ایران برای مردم افتتاح شد موزه هنرهای ملی بوده که در سال ۱۳۰۹ تاسیس شد.
وی تصریح کرد: بهترین و زیباترین هنرهای اسلامی ایران در ۱۰۰ ساله اخیر در این مجموعه همچون نگارگری و مینیاتور از آثار هادی تجویدی، محمد علی زاویه، علی کریمی به نمایش گذاشته شده است./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.