وزارت بهداشت: مشکل داروهای تالاسمی به دلیل معوقات بیمه‌هاست نه کمبود دارو

در پی برخی اخبار مبنی بر کمبود شدید داروی آهن زدای بیماران تالاسمی و نامه رییس دفتر ریاست جمهوری به وزیر بهداشت در این باره، سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد که مشکل نبود این دارو در برخی داروخانه‌ها به معوقات بیمه‌ها به داروخانه‌ها و به تبع آن بدهی داروخانه‌ها به شرکت‌های پخش بازمی‌گردد.

دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اخباری مبنی بر کمبود داروی دسفرالِ تالاسمی‌ها، گفت: هیچ کمبودی در زمینه داروی دسفرال وجود ندارد و آنچه که انجمن تالاسمی مطرح کرده است، توجه به بدهی برخی داروخانه‌ها در برخی شهرها است که به دلیل بدهی‌هایشان به شرکت‌های پخش ممکن است دارو در اختیارشان قرار نگیرد.

وی افزود: بنابراین در اصل داروی دسفرالِ بیماران تالاسمی کمبودی نداریم و میزان کافی از دارو وجود دارد. حتی برای ماه‌های آتی نیز ذخیره مناسبی از داروی دسفرال را داریم. بنابراین موضوع به معوقات بیمه‌ها به داروخانه‌ها و به تبع آن بدهی داروخانه‌ها به شرکت‌های پخش بازمی‌گردد که باعث شده برخی داروخانه‌ها نتوانند دارو را تامین کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بنابراین هیچگونه کمبودی در زمینه داروی دسفرال وجود ندارد و در حوزه معوقات نیز در حال پیگیری آنچه که به حوزه وزارت بهدشت مربوط است، هستیم و امیدواریم با پرداخت بخشی از مطالبات بیمه‌ها به داروخانه‌ها و به تبع آن پرداخت طلب‌های شرکت‌های پخش از سوی داروخانه‌ها، مشکل رفع شود.

وی همچنین تاکید کرد: در همین راستا با ریاست جمهوری مکاتبه کرده‌ و توضیحات لازم را داده‌ایم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.