وزارت بهداشت هیچ مجوزی برای واردات دارو با ارز آزاد صادر نکرده است

۰۹ام بهمن ،
ممتاز نیوز : دکتر طریقت منفرد، سرپرست وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت ارز آزاد و مرجع اختصاص یافته به واردات دارو گفت: وزارت بهداشت و دولت هیچگونه ارزی را تحت عنوان ارز آزاد برای واردات دارو ارائه نداده و مجوزی هم برای این کار برای شرکت های دارویی صادر نکرده و ما به هیچ عنوان دارویی با ارز آزاد نداریم و نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا داروخانه ها به بهانه واردات با ارز آزاد یک دارو را با چند نرخ متفاوت به مردم ارائه می دهند تصریح کرد: ما تا به حال هیچ دارویی را با نرخ آزاد وارد کشور نکرده ایم البته زمانی در بازار گفته شده بود که بعضی داروها با نرخ ارز آزاد و از طرق مختلف (قاچاق) وارد کشور شده ولی این امر صحت ندارد و وزارت بهداشت هیچگونه مجوزی در این خصوص صادر نکرده است.

سرپرست وزارت بهداشت در ادامه از مردم خواست در صورت ملاحظه داروهای چند نرخی در بازار دارویی کشور با تلفن ۱۴۹۰ تماس گرفته و به سازمان غذا و داروی کشور اطلاع داده و سازمان غذا و دارو این تخلف را به جدیت پیگیری کند، همانطور که در حال حاضر نیز این سازمان بازرسی ها را در بازار دارو تشدید کرده است.

طریقت منفرد بیان داشت: دارویی که در ۹ ماهه اول سال وارد شده است از واردات سال قبل بیشتر بوده و در حال حاضر هم به سبب همراهی صمیمانه بانک مرکزی با وزارت بهداشت هم مواد اولیه دارو و هم داروهای ساخته شده با وضع بهتری به بازار دارویی کشور وارد می گردد به طوری که اطمینان داریم در آینده نزدیک ذخیره سازی مناسبی خواهیم داشت و با توجه به این مستندات جای هیچ نگرانی برای ذخیره سازی دارو در آینده وجود ندارد.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که وزارت بهداشت برای داروهای ساخته شده شرکت ها ارز لازم را اختصاص داده ولی برای داروهایی که تولید داخل می باشند به سبب طلبی که کارخانجات از بیمارستان ها دارند با مشکلاتی مواجه بوده که خوشبختانه این مشکلات هم حل شده و ما با جدیت مسئله مواد اولیه داروهای تولید داخل را دنبال می کنیم و در آینده ای نزدیک هیچ مشکلی در این زمینه نیز نخواهیم داشت.

سرپرست وزارت بهداشت در پایان به شدت از مردم خواست که در صورت ملاحظه داروهای چند نرخی در داروخانه ها و شرکت های دارویی کشور حتماً با سازمان غذا و دارو تماس بگیرند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.