وزیر بهداشت: پزشک خانواده صف های طولانی بیمارستان ها را از بین می برد

دوشنبه ۹ مرداد – ۰۴:۰۶:۰۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پزشک خانواده صف های طویل نیمه شب مقابل بیمارستان ها را از بین می برد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  مرضیه وحیددستجردی افزود: یکی از برکات اجرای برنامه پزشک خانواده ثبت نام الکترونیکی مردم و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت الکترونیکی به آنان است.
وی اظهار داشت: در این برنامه هر فرد ایرانی یک پزشک دارد و با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای افراد، سرگردانی بیماران از بین می رود.
وی رسیدگی به وضعیت سلامتی مردم در حاشیۀ کلانشهرها از جمله پایتخت را ویژگی مهم دیگر برنامه پزشک خانواده شهری دانست و گفت: رویکرد پزشک خانواده پیشگیرانه است، در این برنامه هر چه افراد سالم تر باشند دریافتی پزشکان بیشتر است، در حالی که در سیستم فعلی هرچه مردم بیمارتر باشند درآمدها بیشتر می شود.
وی اشتغالزایی پزشکان عمومی را ویژگی دیگر این برنامه اعلام کرد و بیان داشت: تا قبل از اجرای این برنامه اشتغالزایی پزشکان عمومی یکی از معضلات نظام سلامت شده بود و این پزشکان به بوتۀ فراموشی سپرده شده بودند ولی با اجرای این برنامه تمام پزشکان عمومی علاوه بر اینکه امکان ارائه خدمت را می یابند، محوریت برنامه را هم برعهده می گیرند.
وی از اجرای دوره های رایگان mph برای پزشکان شاغل در برنامه پزشک خانواده خبر داد و اضافه کرد: این پزشکان دوره تخصصی پزشک خانواده را نیز بدون گذراندن آزمون سپری خواهند کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۳۰۱۶۰۶۰۶۱۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.