وزیر دفاع آمریکا به ژاپن، چین و نیوزیلند می‌رود

AFp45.jpg

وزیر دفاع آمریکا در راستای تقویت روابط کاخ سفید با کشورهای آسیایی و اقیانوسیه قرار است طی روزهای آتی به ژاپن، چین و نیوزیلند سفر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا قرار است در سومین سفر خود به آسیا زمان انتصاب در سمت وزارت دفاع آمریکا که ۱۱ ماه قبل صورت گرفته به کشورهای آسیایی چون ژاپن، چین و نیوزیلند سفر کند؛ اقدامی که در میان تنش‌های چین و ژاپن بر سر جزایر مورد مناقشه میان دو کشور صورت می‌گیرد.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: این سفر قرار است از ژاپن آغاز شود و سپس پانه‌تا به چین و نیوزیلند سفر می‌کند.

جورج لیتل، سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا با اعلام اینکه پانه‌تا قصد دارد با وزیر امور خارجه ژاپن نیز دیدار کند به خبرنگاران گفت: وزیر دفاع با همتای ژاپنی خود دیدار می‌کند.

وی همچنین افزود: روابط میان ژاپن و آمریکا نقطه عطفی در روابط امنیتی و موفقیت‌های کسب شده واقع در منطقه آسیا اقیانوسیه طی ۵۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

آمریکا و ژاپن قصد دارند تا اقداماتی را برای تعادل‌سازی دوباره در منطقه صورت دهند و در قرن‌ حاضر به یک سرمایه‌گذاری بپردازند.

سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا در ادامه یادآور شد: پانه‌تا به دنبال بحث در رابطه با مسائل مختلف با وزیر دفاع ژاپن است. ژاپن یک متحد مهم برای آمریکا محسوب می‌شود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین قصد دارد پس از ژاپن به چین رفته و با ژنرال لیانگ، وزیر دفاع ملی این کشور نیز ملاقات کند.

این دیدار فرصتی را برای تعمیق روابط نظامی میان پکن و واشنگتن مهیا می‌سازد؛ به طوری که دو کشور قصد دارند به همکاری خود در رابطه با روابط نظامی سالم و با ثبات ادامه دهند.

جورج لیتل در ادامه به خبرنگاران گفت: وزیر دفاع آمریکا پس از آن به نیوزیلند سفر می‌کند؛ اقدامی که از سوی آمریکا پس از ۳۰ سال صورت می‌گیرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.