وزیربهداشت خبرداد: راه‌اندازی یک بیمارستان جامع در سطح هر دانشگاه علوم پزشکی کشور

با تاکید بر لزوم ارایه خدمات جامع تشخیصی – درمانی به زنان

وزیربهداشت خبرداد: راه‌اندازی یک بیمارستان جامع در سطح هر دانشگاه علوم پزشکی کشور

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم ارایه خدمات جامع تشخیصی – درمانی به زنان، از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای راه‌اندازی یک بیمارستان جامع زنان در سطح هر دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش دریچه خبر ، دکتر مرضیه وحیددستجردی گفت: حدود ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور فعالند. از سوی دیگر، هم اکنون ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان تخصصی و فوق تخصصی علوم پزشکی و ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان عمومی شامل دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی را از زنان تشکیل می‌دهند و به میزان کافی از نیروی انسانی خانم در رشته‌های مختلف علوم پزشکی برخورداریم.

وی افزود: بر این اساس تصمیم گرفتیم خدمات سلامتی را به صورت جامع به زنان کشور ارایه دهیم چرا که اگر ارایه خدمات تشخیصی – درمانی برای زنان در یک مرکز مجتمع باشد، زنان در دریافت این خدمات راحت‌تر خواهند بود و از طرف دیگر تشخیص و غربالگری‌ بیماری‌های زنان تسهیل می‌شود.

دستجردی افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتیم حداقل در هر دانشگاه علوم پزشکی کشور یک بیمارستان جامع زنان داشته باشیم. این بیمارستان‌ها تخصصی و فوق تخصصی هستند. بیمارستان آرش، میرزاکوچک خان و مهدیه در تهران، بیمارستان ام البنین (س) در مشهد، شهید بهشتی در اصفهان و همچنین بیمارستان جامع زنان در شیراز و یزد از جمله این بیمارستان‌ها هستند که از تمام رشته‌های مورد نیاز برخوردارند.

وی گفت: در بیمارستان‌های جامع زنان تلاش می‌شود که خدمات پیشگیری، غربالگری، سرطان شناسی، مشاوره تغذیه‌، مشاوره روانشناسی، روانپزشکی، اقدامات آزمایشگاهی، رادیولوژی، سونوگرافی و … به صورت جامع ارایه شود.

وزیر بهداشت در پایان گفت: حدود ۱۳ دانشگاه علوم پزشکی بهره‌برداری از بیمارستان‌های جامع زنان را در دستور کار دارند و مابقی دانشگاه‌ها نیز به راه‌اندازی این بیمارستان‌ها اقدام کرده‌اند.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.