وزیر ارشاد : وصیت امام (ره ) باید نصب العین اهالی فرهنگ شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،’سید محمد حسینی ‘ شامگاه شنبه در حسینیه جماران ضمن گرامیداشت یاد و خاطر بنیانگذار جمهوری اسلامی ،گفت: در عصر ما امام خمینی (ره) یک اسوه و الگو در مسائل دینی، فرهنگی ،اجتماعی و…است.

حسینی یادآور شد: کلام، بیان و سخنان امام راحل پس از گذشت ۲۳ سال از ارتحالش هنوز هم طنین انداز و همان شیوایی ، زیبایی و تازگی را دارد و به دل همگان می نشیند.

به گفته وی ، پس از گذشت این همه سال خیلی از مردم در داخل و حتی در خارج از کشور به تازگی به ابعاد وجودی، عظمت و کلام ایشان پی می برند و از آن به عنوان الگویی شایسته و راهگشا استفاده می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جامعیت امام راحل را از ویژگی های بارز ایشان دانست و گفت: امام جامع الاطراف بود و همه خصوصیات و ویژگی ها رهبری را یکجا داشت.

حسینی در ادامه به بیداری اسلامی و تحولات جهان اسلام اشاره کرد واظهار داشت: ایشان با تزکیه نفس و خلوص نیت که داشت در بیداری اسلامی ملت ها منشاء تحولات شد و هم اکنون نیز ایشان را همه کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها در جریان است به عنوان یک الگوی شایسته یاد می کنند.

وی ، شهامت، شجاعت، عبادت دائم، مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از مظلوم و افراد بی دفاع، خدمت خالصانه به خلق خدا، انس با قرآن ، فروتنی ، داشتن خلوص نیت و… را از دیگر ویژگی های امام خمینی (ره) برشمرد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در نزد امام راحل عظمت و بزرگی داشت و سایر قدرتهای دیگر پوشالی و توخالی بودند، تصریح کرد: امام با تکیه و توکل به خداوند در مقابل ایادی استکبار ایستاد و لحظه ای در صیانت از اسلام ، قرآن ، مبارزه با شرک و دشمنان و دفاع از ملت مظلوم عقب نشینی نکرد و همواره بر آرمان های خود و انقلاب اسلامی تاکید داشت.

عضو کابینه دولت دهم با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و امام راحل نیز الگوی بزرگ فرهنگی این نظام است، یاد آور شد: امام خمینی با تحول فرهنگی که در کشور ایجاد کرد از تزلزل ایمان ،اعتقادات و باورهای مردم جلوگیری و منشاء تحولات عظیمی نیز در حوزه فرهنگی بود.

حسینی در ادامه به سخنرانی تاریخی حضرت امام در بدو ورود به ایران در سال ۱۳۵۷ در بهشت زهرا اشاره و یاد آور شد: ایشان در این سخنرانی تاریخی به موضوع سینما اشاره و تاکید داشتند؛’ با سینمای فاسد مخالف هستیم’ .

به گفته حسینی ،امام راحل همواره فرهنگ را منشاء همه تحولات در جامعه می دانست و معتقد بود؛’ ملتی که وابستگی فرهنگی داشته باشد بطور یقین در دیگر حوزه های اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی و… نیز وابسته خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از اهالی فرهنگ و هنر خواست با استفاده از همه ابرازهای فرهنگی و هنری در تبیین و معرفی ابعاد وجودی، شخصیتی وعظمت امام خمینی (ره) برای همگان به ویژه ملت های جهان تلاش کنند.

فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۵۳۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۳۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.