وزیر اطلاعات: باید احساس امنیت را هم به مردم هدیه دهیم

ایران > دولت– ممتازنیوز:
وزیر اطلاعات با اشاره به اهمیت مقوله امنیت در جامعه گفت: امنیت مساله ضروریی است اما همه ما باید تلاش کنیم علاوه بر تولید امنیت، احساس امنیت را هم به مردم هدیه کنیم.

ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات نوشت: حجت الاسلام سیدمحمود علوی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و تازه سازمان اطلاعات تهران، افزود: وزارت اطلاعات باید بستر های امنیت را تامین کند، زمینه های ضد امنیتی را کاهش دهد و باید به نوعی عمل شود تا در فکرها ناامنی از بین برود.

وی با اشاره به این که این کار دشواری است اما مصمم به تحقق آن هستیم، گفت: اینکه با امنیتی کردن فضا، ناامنی را کاهش دهیم هنر نیست.

علوی افزود: باید علاوه بر وجود امنیت، احساس امنیت هم در جامعه باشد تا همه از برکات آن بهره مند شوند و زمینه های شکوفایی در عرصه های مختلف اجتماعی فراهم شود.

وزیر اطلاعات با بیان این که در تمام عرصه ها شکوفایی از ذهن نخبگان منشا می گیرد، اظهار داشت: این نوآوری های ذهنی فقط در فضایی که در آن احساس امنیت شود، بروز می کند.

علوی تاکید کرد: کسانی که دل به مهر نظام مقدس جمهوری اسلامی بسته اند و علاقه مند به رشد این نظام می باشند باید در جهتی حرکت کنند که همه ملت احساس امنیت کنند و البته در این رابطه پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی خاطر نشان کرد: نباید بگذاریم زمینه های ناامنی به وجود آید تا بعد با پدیده های ضد امنیتی و ناامنی مبارزه کنیم.

وزیر اطلاعات با یادآوری این نکته که عناصر معنوی امنیت از نظر قرآن، ایمان و فرهنگ است، ادامه داد: وقتی آرامش در جامعه برقرار و ریشه در فرهنگ جامعه داشته باشد، زمینه های شکوفایی به وجود می آید.

علوی با تصریح بر این که برقراری امنیت باید در چارچوب باشد، گفت: خداوند از پایمال شدن حق خود اگر سهوی وغیر عمدی باشد گذشت می کند اما از پایمال شدن حق مردم حتی ا گر سهوی هم باشد نمی گذرد.

وی با بیان این که در بحث مسائل اطلاعاتی از یک طرف با حق الله و نظام مقدس جمهوری اسلامی و از طرف دیگر با حق الناس مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: فقط در موقع اضطرار باید از احکام نخستیه عبور کنیم و سراغ احکام ثانویه برویم نباید با بی دقتی و تراشیدن احکام ثانویه از احکام نخستیه عبور کرد.

علوی با تاکید بر این که نیروهای اطلاعاتی حق ندارند وابستگی سیاسی خود را در کار بیاورند و فقط باید تحت سیاست های مقام معظم رهبری عمل کنند، اضافه کرد: وقتی سیاست رهبر معظم انقلاب حمایت از دولت برای پیشبرد کارها است ما حق نداریم به گونه ای دیگر عمل کنیم.

وزیر اطلاعات افزود: در تامین امنیت باید به کارهای اصلی بپردازیم و در جامعه باید برای تامین امنیت مسائل اصلی مانند نیاز جامعه به آزادی و پویایی در عرصه های مختلف علمی و اجتماعی را در نظر گرفت.

در این مراسم استاندار تهران و اعضای شورای تامین استان نیز حضور داشتند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.