وزیر اقتصاد: اختلاف نظری میان دولت و مجلس درخصوص تعیین نرخ ارز وجود ندارد

به گزارش ایرنا، ‘سید شمس الدین حسینی’ پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص طرح مجلس برای سه نرخی شدن ارز، افزود: به پیروی از تفاهم سران سه قوه به این نتیجه رسیدیم تا جایی که ممکن است کارها را به صورت مشترک پیش ببریم.

به گفته وی، بر همین اساس معاملات گواهی ارزی در بورس در یک رایزنی مشترک با کمیسیون های تخصصی و نمایندگانی که از هیات رییسه مجلس معرفی شده بودند به جمع بندی رسید.

حسینی تصریح کرد: به عبارت دیگر وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و کمیسیون های مجلس طرح مستقلی برای ارایه نداشتند و همه با مشورت و مرور تجربیات به این جمع بندی رسیدیم.

** میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اختلاف نظر وجود ندارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: آن چیزی که اقتصاد ایران را رنج می دهد، این است که برخی می خواهند بگویند بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اختلاف نظر وجود دارد، در حالی که چنین چیزی نیست.

وی گفت: تا زمانی که طرحی تصویب نشده، وجود اختلاف نظر طبیعی است و مهم این است که به طرح مشترک برسیم و آنگاه همه از آن حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: دامن زدن به گفته های افراد در انتشار مصاحبه ها و بزرگ کردن نظرات شخصی مسوولان حتی وزیر اقتصاد، در زمانی که ساز و کارهای تصمیم گیری تعریف شده است اثر خوبی برای اقتصاد کشور ندارد.

** تلاش دولت برای از بین بردن سفته بازی ها در بخش مسکن

حسینی در خصوص ارتباط برخی سیاست‌های دولت با کاهش قیمت مسکن و اجاره بها خاطر نشان کرد: آن چیزی که دولت طی چند سال اخیر با آن مقابله کرده و اکنون در بخش ارز با آن برخورد می کنیم، این است که اساسا در دولت موافق نیستیم سفته بازی روی دارایی ها صورت بگیرد، چرا که این امر سبب انحراف تخصیص منابع می شود.

وی تاکید کرد: در بازار مسکن تمام تلاش ما این خواهد بود که یک بار دیگر سفته بازی در این بخش از بین برود.

** زمان اجرای قانون هدفمندی

حسینی در پاسخ به پرسشی درباره زمان اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها، گفت: زمان اجرای این قانون را به موقع آن اعلام می کنم.

** مرغ تبدیل به شاخص اقتصاد شد، در حالی که واقعیت چنین نیست

حسینی در خصوص گرانی‌های اخیر در کشور و به خصوص گوشت مرغ افزود: گرانی‌ها در حال درست شدن است و نمونه آن مرغ بود که قیمت آن پایین آمد.

وی در واکنش به این سووال که قیمت مرغ همچنان بالا است، گفت: مرغ از جمله اقلامی بود که تبدیل به شاخص اقتصاد ایران شد، در حالی که واقعیت چنین نیست.

وی با اشاره به این که، به دلایل مختلف که برخی واقعی و ناشی از گرانی مرغ بود افزود: برخی در پی تمرکز بیش از حد روی این موضوع بودند، اما خوشبختانه با اقداماتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی انجام می دهند قیمت در حال تعدیل شدن است.

حسینی با اشاره به این که، آخرین باری که مرغ خریدم زمانی بود که مدیر کل بودم اضافه کرد: به تازگی مرغ نخریده ام، اما اطلاعاتی که به من دادند، قیمت مرغ در منطقه یوسف آباد کیلویی پنج هزار و ۳۹۵ تومان بوده است.

** اسامی ائمه مسوولیت‌ها را مضاعف می کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد نامگذاری برخی موسسات مالی و اعتباری به نام ائمه اطهار، تصریح کرد: اصل این فرهنگ خوب است، اما باید بدانیم که این اسامی مسوولیت ها را مضاعف می کند و به همین دلیل باید در فعالیت های خود در این زمینه بیشتر مراقبت کنیم که مسئولیت ها چند برابر می شود.

** تمامی کشتی گیران المپیکی ایران بوی طلا می دهند

حسینی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص حضور کشتی گیران ایرانی در المپیک لندن با بیان این که، در وزن ۱۰۰ کیلوگرم کشتی گرفته است گفت: در خصوص تعداد مدالهایی که کشتی گیران ایرانی در المپیک کسب خواهند کرد، پیش بینی و تعداد مدال را ذکر نمی کنم تا مسوولیت کشتی گیران بیش از این سنگین نشود.

وی افزود: روحیه بسیار خوبی در کاروان کشتی آزاد و فرنگی ما حاکم است و برداشتم این است که قوی ترین تیم کشتی ما با احتساب آزاد و فرنگی در تاریخ کشورمان به رقابت های المپیک اعزام می شوند.

وی با اشاره به این که، در گذشته تیم های کشتی آزاد خوبب داشته ایم، افزود: کشتی گیران اعزامی هر کدام بوی طلا می دهند و باید ببینیم در رقابت ها چه اتفاقی می افتد.

اقتصام** ۹۱۴۱/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۱۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.