وزیر امور خارجه ایتالیا وارد تهران شد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
اما بونینو، وزیر امور خارجه ایتالیا به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی در رأس هیأتی بلند پایه وارد تهران شد.

به گزارش مهر، اما بونینو، وزیر امور خارجه ایتالیا به منظور سفری دو روزه در رأس هیأتی بلند پایه وارد تهران شد.

وزیر امور خارجه ایتالیا در سفر خود به تهران علاوه بر دیدای با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با حسن روحانی رئیس‌جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار می‌کند و علاوه بر این احتمالاً دیدارهای دیگری نیز با معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی معاونین رئیس جمهور خواهد داشت.

یک هیأت ۲۰ نفره رسانه‌ای بونینو را در این سفر همراهی می‌کند.

جهانبخش مظفری، سفیر ایران در ایتالیا در آستانه عزیمت هیئت بلندپایه ایتالیا به ریاست وزیر خارجه این کشور به تهران اظهار داشت: ایتالیا در مجموعه اتحادیه اروپا مواضع بسیار مثبت و شجاعانه‌ای داشته که از آن‌ها می‌توان به مواضع ایتالیا در خصوص بحران سوریه و موضوع هسته‌ای ایران اشاره کرد.

وی با اشاره به سفر چندی قبل وزیر امور خارجه ایران به رم و سفر وزیر خارجه ایتالیا به تهران تصریح کرد: این سفرها نشان از عزم و اراده راسخ دو کشور برای تحکیم روابط دارد و ایتالیا به عنوان کشور در اروپا که نخستین هیئت را در سطح معاون وزیر به ایران فرستاد سعی کرده است نقشی پیشتاز در روابط با ایران داشته باشد.

سفیر ایران تاکید کرد: سفر خانم بونینو به تهران را راهگشا و نوید دهنده روابط خوب بین دو کشور ایران و ایتالیا می‌دانم.

مظفری با اشاره به هیئت رسانه‌ای ۲۰ نفره همراه وزیر خارجه ایتالیا در ایران که از شبکه‌های مختلف تلویزیونی و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های مطرح می باشند آن را نشانگر توجه ویژه رسانه‌ها و اهمیت آنان به سفر وزیر خارجه ایتالیا به ایران عنوان و خاطرنشان کرد: این نخستین سفر وزیر خارجه ایتالیا به تهران بعد از قریب ۱۰ سال است.

وی افزود: با توجه به علاقه طرف ایتالیایی و با شرایط تازه بوجود آمده امیدواریم بتوانیم سطح روابط دو کشور را در همه زمینه‌ها ارتقا دهیم.

سفیر ایران با اشاره به سفرهای اخیر مدیرکل سیاسی وزارت خارجه ایتالیا و نخست وزیر اسبق ایتالیا به ایران گفت: بلافاصله یک هفته بعد از سفر خانم بونینو شاهد سفر رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایتالیا به تهران خواهیم بود و چند روز بعد از آن نیز سفر وزیر فرهنگ و ابنیه تاریخی ایتالیا به ایران در دستور کار است و شاید سفرهای دیگری هم در سطح بالاتر داشته باشیم.

وی رفت و آمد مقامات دو کشور ایران و ایتالیا را نشانگر علاقه‌مندی طرفین برای توسعه روابط عنوان کرد و گفت: ایتالیا نخستین شریک تجاری ایران تا پیش از تحریم‌ها بوده و مثل بسیار دیگر از کشورها از تحریم‌ها علیه ایران متضرر شده و علاقه‌مند است تحریم‌ها هرچه زودتر برطرف شود تا روابط تجاری با ایران را گسترش دهد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.