وزیر برق سوریه: خرابی شبکه انتقال ناشی از اقدام مسلحانه رفع می شود

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، ‘عماد خمیس’ در بازدید از نیروگاه های این کشور از جمله نیروگاه در حال احداث جندر در نزدیک حمص در مرکز سوریه تصریح کرد که وضعیت برق در این کشور با وجود اقدامات تخریبی گروه های مسلح رضایت بخش است.

وی افزود: تاکنون این وزارتخانه برق را به مناطقی مانند باباعمرو ، انشاءات و دیر بعلبه بازگردانده و مردم مناطق دیگر استان حمص نیز طی روزهای آینده شاهد بازگشت برق خواهند بود.

وزیر برق سوریه افزود: وزارت برق با همکاری وزارت نفت و منابع معدنی برای تهیه نفت سیاه دو توربین جدید که میزان تولید برق هر یک از آنها ۳۰۰ مگاوات است، تلاش می کند.

خمیس خاطر نشان کرد که نیروگاه جندر در استان حمص توان تولید ۶۶۰ مگاوات را داشت اما به علت افزایش دمای هوا در ۵ سال اخیر به ۳۰۰ مگاوات کاهش یافت و مسوولان این وزارتخانه در تلاشند تا با نوسازی این نیروگاه و یا مجهز کردن آن به سیستم تهویه مشکل برطرف شود.

وی در ادامه بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در رابطه با سرمایه گذاری در زمینه ساخت نیروگاه و تولید برق و تامین نیاز شهروندان در آینده تاکید کرد و افزود: وزارت برق تمام مراحل قانونی را برای فعال کردن سرمایه گذاری این بخش انجام داده است .

وزیر برق سوریه در ادامه بر ضرورت توجه به استفاده از فناوری های روز مانند تامین برق با استفاده از انرژی باد و خورشید تاکید کرد.

سوریه در روزهای اخیر به علت اقدامات افراد مسلح علیه لوله های نفت و گاز که سوخت نیروگاه ها را تامین می کنند، با مشکل تامین کامل برق مورد نیاز کشور مواجه است و مناطق مختلف این کشور روزانه دو ساعت با قطعی برق مواجه هستند.

خاورم**ا.ا**۱۴۳۶**۱۴۳۱**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۳۱۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.