وزیر جهاد کشاورزی: توسعه کشاورزی در رشد اقتصادی کشور نقش آفرین است

‘صادق خلیلیان’ روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان جغتای گفت: امیدوارم بتوانیم با سفرهای دولت به توسعه کشاورزی در اقصی نقاط کشور، سازندگی و پیشرفت و تحقق سند چشم انداز بیست ساله دست یابیم.

وی با اشاره به جایگاه نخست جمهوری اسلامی در زمینه کشاورزی در خاورمیانه ، قفقاز، هند و چین و مناطق آسیای مرکزی افزود: به رغم تهدیدات و فشارهای دشمن ما همچنان حرکت به سوی جلو را داریم .

وی به ارزیابی سازمانهای بین المللی از پیشرفت اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: ایران به لحاظ توسعه اقتصادی رتبه ۱۷ را در جهان کسب کرده که موفقیت بزرگی برای کشور ما بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سفرهای خود به کشورهای دیگر جهان، افزود: در این سفرها درخواستهای زیادی داده شده که از تجربیات ایران استفاده کنند.

وی تولید محصولات کشاورزی را در ایران قبل از انقلاب اسلامی ۲۵ میلیون تن در سال اعلام کرد و گفت: هم اکنون این میزان به ۱۱۰ میلیون تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵/۵ میلیارد دلار محصولات خام کشاورزی به ۶۰ کشور دنیا صادر شده گفت: در طول دو سال گذشته مقدار واردات در این بخش کاهش پیدا کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها کشاورزان سخت کوش حمایت شده اند و در این جریان با قدرت و سربلند بیرون آمدند.

وی افزود: گرانی اخیر در کشور ارتباطی به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ندارد و مربوط به طراحی هایی است که علیه نظام انجام شده و خوشبختانه تحت کنترل بوده و شاهد روند کاهشی قیمتها برای مصرف کنندگان هستیم و در بخش مواد اولیه نیز شاهد ورود مواد با نرخ کمتری می باشیم.

نماینده ولی فقیه در وزارتخانه جهاد کشاورزی نیز در این نشست گفت: عمده درآمد مردم شهرستان های جوین و جغتای در بخش دامپروری و کشاورزی است.

آیت الله ‘حسن عالمیان’ افزود: سفر رئیس جمهور به این شهرستان باعث خیر و برکت است و این سفرها نقطه عطفی است که در آینده شاهد پیشرفت خوبی در زمینه کشاورزی باشیم. /۳

۸۱۳۹/۷۴۹۶ /۶۶۴/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۶۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.