وزیر خارجه اتریش وارد تهران شد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

“سباستین کورتز” وزیر امور خارجه اتریش که جوان ترین رییس دستگاه دیپلماسی در دنیا است، دقایقی پیش با استقبال مقامات وزارت خارجه کشورمان از طریق پرواز ایران ایر از وین وارد تهران شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاارن، “سباستین کورتز” وزیر امور خارجه اتریش که جوان ترین رییس دستگاه دیپلماسی در دنیا است، دقایقی پیش با استقبال مقامات وزارت خارجه کشورمان از طریق پرواز ایران ایر از وین وارد تهران شد.

وی که به دعوت رسمی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان برای سفری دو روزه به تهران آمده است فردا(یکشنبه) با همتای خود در خصوص مسایل منطقه ای، بین المللی و هسته ای بحث و گفت و گو می کند.

همچنین پس از این دیدار دوجانبه ، نشست مطبوعاتی مشترک وزرای خارجه ایران و اتریش با حضور رسانه های داخلی و خارجی برگزار می شود که پاسخگوی سووالات خبرنگاران خواهند بود.

وی همچنین در طول سفر با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و گفت و گو می کند.

گفته می شود این سفر در راستای فراهم ساختن مقدمات سفر هاینتس فیشر رییس جمهور اتریش به تهران انجام شده است.

دفتر ریاست جمهوری اتریش اواسط فروردین ماه سال جاری اعلام کرده بود که «هاینتس فیشر» رییس جمهوری اتریش با پذیرش دعوت همتای ایرانی خود، به تهران سفر خواهد کرد.

کشور اتریش در سه دور اخیر مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ کشور میزبان این مذاکرات بوده است و دور بعدی این مذاکرات در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت در وین برگزار خواهد شد.

اسفندماه ۹۲ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست ایران و ۱+۵ در وین با «سباستین کورتز» وزیر امور خارجه اتریش دیدار و گفت و گو کرد و آخرین روند تحولات روابط دوجانبه را مورد تبادل نظر قرار دادند.

ظریف در این دیدار از میزبانی دولت اتریش برای برگزاری گفت و گوهای هسته ای ایران و گروه ۱+۵ قدردانی کرد و همتای اتریشی خود را در جریان روند مذاکرات جاری و برنامه آتی در زمینه گفت و گوهای هسته ای قرار داد.

سباستین کورتز وزیر امور خارجه اتریش نیز در این دیدار ضمن استقبال از مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه ۱+۵ در وین و تاکید بر اهمیت روابط دو کشور راه اندازی مجدد پرواز هواپیمایی اتریش به ایران را زمینه مناسبی برای رفت و آمدهای بین دو کشور ارزیابی کرد.

کورتز که تنها ۲۷ سال دارد از سال ۲۰۲۲ مسند وزارت خارجه اتریش را به عهده گرفته است. وی کم سن ترین عضو کابینه اتریش و نیز وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود.

کورتز از سال ۲۰۰۹ به عنوان مسوول اداره جوانان در حزب خلق اتریش فعالیت کرد و در سال ۲۰۱۱ هم به عنوان نماینده منطقه وین پایتخت اتریش به مجلس راه یافته بود. وی در همین سال به عنوان وزیر امور پیوستن به اتحادیه اروپا منصوب شده بود.

سیام(۳)۹۱۷۳**۹۲۵۴**۱۴۴۹

انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.