وزیر خارجه انگلیس: حمله زمینی به غزه اسرائیل را نابود می‌کند

۲۸ آبان ،

Sky News.jpg

به عقیده وزیر امور خارجه انگلیس حمله زمینی اسرائیل به غزه سبب می‌شود که این رژیم حمایت‌های بین‌المللی را به طور جدی از دست بدهد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز، اظهار داشت: کاستن از تلفات غیرنظامیان در حمله زمینی کاری بسیار دشوار است و حملات زمینی جنگی طولانی مدت را به دنبال دارد.

اظهارات هیگ در حالی بیان شده است که بنیامین نتانیاهو، اول وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که نیروهای زمینی این رژیم برای گسترش قابل توجه عملیات علیه غزه آماده می باشند.

هیگ تاکید کرد: اگر اسرائیل دست به حمله زمینی بزند برای جامعه جهانی همدردی و حمایت از اسرائیل بسیار دشوار خواهد شد و مساله کاملا متفاوت خواهد شد. اول وزیر انگلیس و من هر دو به همتایان اسرائیلی خود گفته‌ایم که حمله زمینی به غزه از بین رفتن حمایت جدی جامعه بین‌المللی از آنها را سبب خواهد شد. در یک حمله زمینی ممانعت از تلفات غیرنظامیان کاری بسیار مشکل می‌باشد و عملیات بزرگ زمینی همچنین امکان طولانی شدن جنگ را نیز در پی دارد.

هیگ افزود: بنابراین ما دیدگاهمان را آشکار در این خصوص به اسرائیل اعلام کرده و به صراحت گفته‌ایم که حملات موشکی از جانب غزه به اسرائیل “غیر قابل تحمل” است و پاسخ‌گویی آنها جای تعجب ندارد. اما در هر حال حمله زمینی کار را برای جامعه بین‌المللی و انگلیس برای همدردی یا حمایت از اسرائیل بسیار دشوار می‌کند.

هیک همچنین حماس را مسئول اصلی درگیری‌های اخیر در غزه دانست اما نسبت به هرگونه افزایش حملات که وارد پنجمین روز خود شده اخطار داد.

هیگ گفت: ما به شدت نسبت به اوضاع کنونی نگران هستیم ما بار دیگر از حماس می‌خواهیم که حملات موشکی خود به اسرائیل را متوقف کند. حماس مسئول اصلی آغاز تمامی این رخداد‌هاست و ما منتظر توافق آتش بس که مولفه اصلی برای خاتمه دادن به حملات موشکی است، می‌باشیم.

هیگ همچنین ایران را به ایفای نقش کلیدی در تجهیز حماس به سلاح و موشک متهم کرد و گفت که توجه ثانیه به ثانیه به رخدادهای منطقه بسیار ضروری است و ما باید به دنبال راهی برای حل مسائل منطقه باشیم.

ما هم اکنون تنها با جنگ غزه رو به رو نیستیم، بلکه شرایط سوریه، افزایش تنش‌ها با ایران بر سر مساله هسته‌ای را نیز داریم. بسیار مهم است که این شرایط در یک چارچوب استراتژیک مورد بررسی قرار گیرد و بتوانیم روند صلح در خاورمیانه را مجددا به شیوه‌ای جدی در هفته‌ها و ماه‌های آتی پیگیری کنیم و نگذاریم که اوضاع به سمت دشوارتر شدن پیش برود.

سخنگوی دفتر اول وزیری انگلیس نیز اعلام کرد که دیوید کامرون از اسرائیلی‌ها خواسته است تا جایی که در توان دارند برای خاتمه دادن به بحران در غزه تلاش کنند.

کامرون در گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو حمایت‌های خود را از اسرائیل اعلام و تاکید کرده است که حملات موشکی حماس به اسرائیل غیر قابل پذیرش است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.