وزیر دفاع آلمان: ناتو به هرگونه حمله سوریه به ترکیه پاسخی قاطع می‌دهد

۳۰م دیماه ،

ap-122.jpg

وزیر دفاع آلمان با حمایت از برنامه استقرار موشک‌های ناتو در ترکیه عنوان داشت، سوریه در صورت هر گونه تهدید نظامی علیه ترکیه با پاسخی قاطع از سوی ناتو روبه‌رو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توماس دومزیر، وزیر دفاع آلمان در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی نویه اوزنابروک تساتیونگ اظهار کرد: در صورتی که سوریه از موشک‌های خود علیه ترکیه استفاده کند و وارد یک درگیری مسلحانه شود، ناتو لحظه‌ای تردید نخواهد کرد و از سیستم ضد موشکی پاتریوت که در مرز ترکیه و سوریه است، استفاده خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص تحولات اخیر در منطقه گفت: استقرار سیستم‌های پاتریوت که به درخواست ترکیه بوده است تنها با اهداف دفاعی است و برای وارد کردن سوریه در یک جنگ تازه نیست.

وزیر دفاع آلمان در ادامه تصریح کرد: استقرار موشک‌های پاتریوت از تاثیر منفی بحران در سوریه می‌کاهد.

این مقام ارشد آلمان همچنین به جنبه‌های بازدارنده استقرار چنین سیستم‌هایی در زمان جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: ناتو از امنیت متحد خود در این منطقه اطمینان ندارد و ما مجبور بودیم که چنین سپر دفاعی‌ مستقر کنیم.

طبق گزارش رسانه‌ها سیستم‌های ضد موشکی پاتریوت که به ترکیه فرستاده شده است هم اکنون در بندر اسکندرون در استان‌ هاتای تخلیه شده است.

کشتی سوئیس راس که حامل پاتریوت‌های هلند است روز سه‌شنبه در این بندر پهلو گرفت. این کشتی حامل ۱۶۰ خودرو زرهی و ۶۰ محموله تجهیزات نظامی به همراه تجهیزات پزشکی است.

کشورهای آلمان، آمریکا و هلند توافق کرده‌اند تا هر کدام دو سیستم پاتریوت برای حمایت از ترکیه در اختیار این کشور قرار دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.