وزیر دفاع آمریکا: قابلیت نظامی برای مقابله با تلاش‌های ایران برای بستن تنگه هرمز را داریم

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که این کشور قابلیت نظامی برای مقابله با تلاش‌های ایران برای بستن تنگه هرمز را دارد و ایران را مسوول هرگونه اختلالی در ارسال محموله‌های نفتی خواهد دانست.

لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا در یک کنفراس خبری مشترک با فیلیپ هاموند، همتای انگلیسی‌اش گفت: آمریکا برای هرگونه اقدام احتیاطی در منطقه آماده است. ما در قابلیت‌هایی سرمایه‌گذاری کردیم که اطمینان حاصل کنیم تلاش ایران برای بستن مسیر کشتیرانی در خلیج‌فارس چیزی خواهد بود که ما توان مقابله با آن را خواهیم داشت، البته اگر تصمیم به انجام چنین کاری بگیرند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اظهارات پانتا در حالی بیان شد که تنش‌ها در منطقه درباره برنامه هسته‌یی ایران و تهدید تهران برای بستن تنگه هرمز در صورتی که جامعه بین‌المللی تحریم‌های اعمال شده علیه صادرات نفتی ایران را برندارد، بالا گرفته‌ است.

وزیر دفاع آمریکا گفت که واشنگتن آماده است در برابر هرگونه اقدامی علیه تجارت دریایی از جمله ایران واکنش نشان دهد. ایران باید درک کند که آمریکا و جامعه بین‌المللی آن‌ها را مسوول مستقیم هرگونه اختلالی در کشتیرانی منطقه از جانب ایران و یا از جانب عواملش خواهند دانست.

سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رییس کل ستاد نیروهای مسلح ایران نیز پیش از این گفت: ما طرح بستن تنگه هرمز را داریم، ولی اجرای آن مستلزم تدبیر و دستور فرمانده معظم کل قوا است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.