وزیر دفاع سابق آمریکا تشدید تحریم‌ها علیه ایران را اشتباهی بزرگ دانست

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا تشدید تحریم‌های علیه ایران توسط نمایندگان کنگره را اشتباهی بزرگ و خطایی استراتژیک دانست.

به گزارش ایرنا رابرت گیتس در مصاحبه‌ای با شبکه خبری PBS اظهار داشت من با ایده تشدید تحریم‌ها در زمان حاضر مخالف هستم و آن را اشتباهی وحشتناک می‌دانم اما با مواضع کاخ سفید در مقابل کنگره آمریکا نیز موافق نیستم زیرا فشار نمایندگان کنگره سبب تقویت موضع کاخ سفید در مذاکرات با ایران می‌شود.

وی افزود‌: ایرانی ها پس از مدت‌ها حاضر به پذیرش مذاکره شدند و آمریکا هم در چنین شرایطی جز پذیرش مذاکرات چاره دیگری نداشت.

رابرت گیتس افزود: سیاست تحریم های اعمالی علیه ایران از زمان بیل کلینتون آغاز در زمان جرج دبیلوبوش تشدید شد و در زمان اوباما تا حدی پیش رفت که ایران به پای میز مذاکره آمد.

وی افزود: در این مرحله عنصر زمان بسیار ضروری است و نباید هیچ گونه مماشاتی صورت بگیرد، زیرا ایرانی ها هوش و تخصص فوق العاده‌ای در بازی با زمان دارند و طولانی شدن پروسه مذاکرات بسیار خطرناک خواهد بود.

گیتس افزود: باید سازوکاری طراحی کرد که ایران به تعهدات خود در شش ماه آینده عمل کند زیرا هر چند ما از مذاکره با ایران حمایت می‌کنیم اما نگران نتیجه نهایی این مذاکرات هستیم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.