وزیر دفاع لیبی از الجزایر خواست در تشکیل ارتش جدید به کشورش کمک کند

خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس اینترنشنال روز پنجشنبه اعلام کرد که الجویلی در گفت و گو با نشریه الجزایری ‘الخبر’ اظهار داشت : سقوط نظام قذافی با این سرعت لیبی را وارد مرحله نامتوازنی کرده است.

وی اظهار داشت در زمان قذافی ارتش به معنای واقعی وجود نداشت و هرچه بود همان گردانهای مسلح وابسته به قذافی و فرزندانش بود و ما اکنون در مرحله بازگرداندن ارتش لیبی هستیم و این امر نیاز به زمان دارد و کار آسانی نیست.

وزیر دفاع لیبی در پاسخ به سوالی در باره انتظار لیبی از الجزایر در این باره گفت: دو کشور مرزهای طولانی با یکدیگر دارند و ما از الجزایر انتظار داریم در زمینه ساماندهی مرزها و آموزش نیروهای ارتش لیبی به ما کمک کند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه از اقدام اردن برای آموزش نیروهای امنیتی لیبی خبر داد.

به همین مناسبت سرلشگر محمد الرقاد معاون مدیر امنیت ملی اردن روز گذشته از اولین گروه کارآموزان امنیت ملی لیبی بر اساس تفاهمنامه دو کشور استقبال کرد.

در تفاهمنامه آموزشی بین اردن و لیبی قرار است ده هزار کارآموز لیبی به علاوه ۵۵۰ تن از نیروهای پلیس به مدت دو سال از سوی اردن آموزش ببینند.

این گزارش یادآوری می کند که مرکز بین المللی آموزش پلیس اردن که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده نزدیک به ۵۳ هزار کارآموز عراقی و هشت هزار کارآموز امنیت ملی و پلیس فلسطین و تعداد دیگری از نیروهای امنیتی از کشورهای مختلف عربی را آموزش داده است.

مترجمام**۱۴۰۸**۱۵۷۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۷۳۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.