وزیر ورزش: نتیجه کاروان ایران در بازی های المپیک شگفت آور بود

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد عباسی افزود : کاروان ما در المپیک لندن ۱۲ مدال رنگارنگ به دست آوردند که این تعداد مدال با سه المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ، ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن برابری می کند

وی گفت: برای اولین بار در تاریخ المپیک ، ایران صاحب چهار مدال طلا شده است و برای اولین بار رتبه ۱۷ در المپیک کسب کرده ایم.

عباسی افزود: برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران هفت بانو وارد بازی ها المپیک شدند که در بین آن ها الهه احمدی در جایگاه ششم المپیک ایستاد.

وی گفت: توجه به استان ها در زیرساخت های ورزش کشور در طول دولت نهم و دهم باعث شد که این نتایج بدست آید.

وزیر ورزش و و جوانان افزود: از میان ۱۶ استان ۵۲ ورزشکار کشورمان راهی المپیک شده اند که نشان می دهد گسترده ی جغرافیایی قهرمانان کشورمان در سراسر کشور نیز افزایش یافته است.

وی به عملکرد احسان حدادی نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک اشاره کرد و گفت: مدال نقره حدادی برای ما حکم طلا را دارد ، چرا که برای اولین بار در رشته دو و میدانی در المپیک مدال گرفت.

عباسی گفت: معدل سنی کاروان اعزامی ایران به المپیک ۲۵ سال بود که نشان می دهد این ورزشکاران در دوره های بعدی نیز می توانند مدال آوری کنند.

وی با بیان اینکه کاروان ایران از نظر دوپینگ پاک ترین کاروان بوده است، اظهار داشت : نتیجه کاروان ایران به حدی خوب بوده که در آمریکای جنوبی تنها کوبا توانست بالاتر از ایران بایستد. در آسیا چین ، کره ، ژاپن ، در آسیای میانه قزاقستان ، در آفریقا هیچ کشوری و در اروپا تنها هشت کشور بالاتر از ایران ایستاده اند.

وی گفت: ملت ایران ظرفیت بالایی در بخش علمی و ورزشی دارد و در جهان اسلام

درخشان ترین کاروان ورزشی شرکت کننده در المپیک بود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه از زحمات مسوولان کنونی و سابق ورزش کشور از جمله علی سعیدلو رییس اسبق سازمان تربیت بدنی ، از زحمات رییس کمیته ملی المپیک ایران و روسای فدراسیون های ورزشی تقدیر کرد.

**۱۳۴۶**۱۵۴۰**۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۱۷۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.