وزیر پیشنهادی ارتباطات: وزراتخانه نباید رویکرد قیم‌مآبانه داشته باشد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر پیشنهادی ارتباطات در کابینه روحانی گفت: وزراتخانه نباید رویکرد قیم مآبانه داشته باشد و از سوی دیگر بخش خصوصی نگاه صرفا سودجویی نباید داشته باشد.
 
محمود واعظی اظهار کرد: دول موفق نظارت و هدایت کرده‌اند و معتقد بوده‌اند که تصدی‌گری زمین گیرشان می‌کند، نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم در حالی که توسعه نیافته باشد و در این راستا قطع یکی از زیرساخت‌های توسعه، فناوری اطلاعات و ارتباطات و این میسر نمی‌شود مگر با فعال شدن بخش خصوصی این حوزه.
 
او با تاکید بر لزوم شورای راهبری وزارتخانه با حضور نخبگان و نمایندگان بخش خصوصی، اصلاح ساختار تصمیم‌گیری را لازم ولیکن نیازمند زمان دانست و انسجام داخلی خانواده (هر دو بخش دولت و خصوصی) را محرک و شتاب‌دهنده این حرکت برشمرد.
 
واعظی افزود: روحانی عنایت خاص به این حوزه دارد و این امر فرصت ویژه‌ای برای توسعه این صنعت، ایجاد کرده است.
 
او با بیان اینکه اعتقاد راسخ به بخش خصوصی دارد، میثاق اول خود با صنف را رعایت انصاف در کار و روابط فیمابین قلمداد کرد.
 
واعظی که در جمع اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌یی صحبت می‌کرد، همچنین گفت: با عنایت به اهمیت طرح نظام جامع فناوری اطلاعات کشور، خواستار بازگشت و بازنگری طرح خواهد شد.
 
نصرالله جهانگرد که در این دیدار حضور داشت گفت: بازار فاوا بازار بزرگی است که مورد توجه همه است بنابراین وضع سیاست‌های مناسب برای توسعه آن از موارد الزامی است.
 
وی با یادآوری اینکه در زمان مسوولیت خود با ۲۵۰ واحد سرمایه‌گذاری از سوی دولت، منجر به هزار و ۵۰۰ واحد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شده است، به اشتیاق بخش خصوصی برای فعالیت در این حوزه اطمینان داد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.