وزیر پیشنهادی ورزش؛ مدیری که دایره المعارف اطلاعات ورزشی است

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان است؛ کسی که در دو سال به یادماندنی از تاریخ ورزش کشور، نفر دوم ورزش ایران بود.

سروش امینی توماجی: دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب دولت یازدهم روز یکشنبه در مراسم تحلیف خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اسامی وزرای پیشنهادی خود به همراه سوابق آنها را به علی لاریجانی رئیس قوه مقننه تقدیم کرد. در حالی که پیش از این اسامی اشخاصی چون هاشمی‌طبا، فائقی، مهرعلیزاده، ذوالفقارنسب و سلطانی‌فر برای حضور در وزارت ورزش و جوانان به چشم می خورد، سرانجام دکتر روحانی مسعود سلطانی‌فر را برای این سمت انتخاب کرد تا برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی شود.

مسعود سلطانی‌فر متولد سال ۱۳۳۸ در تهران است. او در سال ۱۳۶۵ در رشته علوم سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران فارغ التحصیل شد و یازده سال بعد مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز گرفت. سلطانی‌فر در سال‌های ۷۴ و ۷۵ قائم مقام سازمان تربیت بدنی در دوران ریاست مصطفی هاشمی‌طبا بود و همزمان معاونت اداری و مالی این سازمان را بر عهده داشت. او همچنین ۱۲ سال استانداری در سه استان گیلان، زنجان و مرکزی و ۸ سال معاون سیاسی در استانداری‌های فارس، همدان و هرمزگان را در کارنامه خود دارد. عضویت در شورای اطلاع رسانی دولت و شورای عالی امور اداری کشور هم از دیگر سوابق کاری او به شمار می رود. سلطانی‌فر از سال ۱۳۸۶ تاکنون عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است و سابقه همکاری نزدیک با رئیس ‌جمهور را داراست. وزیر ورزش و جوانان پشنهادی در حال حاضر به عنوان نماینده مردم استان تهران در شورای شهر هم انتخاب شده است.

نام سلطانی‌فر بعد از حضور در چند مناظره به عنوان نماینده ورزشی دکتر حسن روحانی دوباره بر سر زبان افتاد. نفر دوم ورزش کشور در دهه ۷۰ دایره المعارفی از اطلاعات ورزشی است که به نوعی او را از دیگر مسئولین ورزش کشور متمایز می کند. سلطانی‌فر بر این باور است که فدراسیون‌ها باید مستقل شوند و همدلی وزیر و رئیس کمیته را شرط قرارگرفتن ورزش در مسیر صحیح می داند. او پیش از این در گفت و گو با خبرآنلاین به صراحت اعلام کرد که اگر خودش هم به عنوان وزیر ورزش منصوب شود استقلال کامل فدراسیون ها را می پذیرد.

مطرح شدن نام مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از همان ابتدا با با حمایت اکثر چهره های ورزشی و غیرورزشی همراه شد. او در صورت کسب رای اعتماد مجلس به عنوان دومین وزیر ورزش و جوانان وارد ساختمان سئول می‌شود.

۲۵۲ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.