“وضعیت جسمانی زندانیان گوآنتانامو وخیم است”

۲۴م اسفند ،

777777777-1.jpg

۴۵ تن از وکلای مدافع زندانیان گوآنتانامو در نامه‌ای به وزیر دفاع آمریکا با اعلام اینکه وضعیت جسمانی زندانیان بسیار وخیم است از وی خواستند برای پایان دادن به شرایط کنونی زندان وارد عمل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ۴۵ وکیل زندانیان گوآنتانامو در این نامه آورده‌اند: دست کم ۲۴ تن از زندانیانی که اعتصاب غذا کرده‌اند به سبب پایین آمدن قند خود آنها هوشیاریشان را از دست داده‌اند و زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند بین ۹ تا ۱۳ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده‌اند.

وکلای زندانیان گوآنتانامو در این نامه آورده‌اند: تعداد بسیاری از ۱۶۶ زندانی بند شش زندان گوآنتانامو اعتصاب غذا کرده‌اند و در صورتی که چاره‌ای برای این امر اندیشیده نشود وضعیت آنها وخیم تر خواهد شد.

زندانیان بند شش زندان گوآنتانامو که اصلی‌ترین بند این زندان مخوف محسوب می گردد در اعتراض به بی حرمتی به قرآن و عکس‌ها وسائل شخصیشان از ششم ماه قبل میلادی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

این در حالی است که مسئولان زندان گوآنتانامو اعلام کرده‌اند تا کنون هیچ یک از ماموران این زندان حتی قرآن را لمس هم نکرده‌اند و با قرآن با احترام بسیاری رفتار می‌کنند.

چاک هاگل، وزیر امور خارجه آمریکا در سال ۲۰۰۵ و زمانی که یکی از سناتورهای مجلس سنای آمریکا بود زندان گوآنتانامو را یکی از زندانهایی خواند که “باعث تخریب وجهه آمریکا در سطح جهان” شده است.

وکلای زندانیان گوآنتانامو امیدوارند که هاگل برای تعطیلی زندان گوآنتانامو و یا دست کم پایان دادن به اعتصاب غذای زندانیان بند شش، اقدامی موثر انجام دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.