وضعیت قبولی دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شیراز در آزمون کارشناسی ارشد

۳۰م دیماه ،

AliKaveh-AQK-6.jpg

دانشگاه صنعتی شیراز، چهارمین دانشگاه کشور در قبولی دانشجویان کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد گروه فنی و مهندسی است.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دانشگاه صنعتی شیراز در بین ۵۹۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی فعال در گروه فنی و مهندسی کشور در خصوص قبولی دانشجویان کارشناسی در آزمون مقطع کارشناسی ارشد، رتبه چهارم را کسب کرد.

از ۲۸۲ شرکت‌کننده این دانشگاه در آزمون ورودی ۹۲-۹۱ تعداد ۹۹ نفر یعنی ۳۵٫۱۱ درصد شرکت‌کنندگان موفق شدند به مقطع بالاتر راه یابند. دانشگاه‌های امیر کبیر با ۴۰٫۶۰ درصد، صنعتی اصفهان با ۳۹٫۶۰ درصد و صنعتی شریف با ۳۵٫۲۶ درصد رتبه‌های اول تا سوم کشور را کسب کردند.

اسامی دانشگاه‌های شهید چمران اهواز ، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت، فردوسی مشهد، تبریز، اراک و زنجان نیز در بین ۲۰ دانشگاه برتر کشور در نسبت قبولی مقطع کارشناسی ارشد، در رشته‌های فنی و مهندسی ملاحظه می‌شود.

دانشگاه صنعتی شیراز دومین دانشگاه دولتی وزارت علوم ،تحقیقات وفناوری در فارس و اولین دانشگاه صنعتی جنوب کشور است که در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده و طی مدت کوتاه ۸ سال قبل رشد قابل توجهی نموده است.

این دانشگاه در حال حاضر در ۳۲ رشته تحصیلی از طریق آزمون سراسری دانشجو می‌پذیرد که از این تعداد ۴ رشته مربوط به مقطع تحصیلی دکترا، ۲۳رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و ۵ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی می‌باشد. همچنین دانشگاه صنعتی شیراز در حال حاضر دارای دو پژوهشکده و یک مرکز تحقیقات است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.