وضع اقتصادی اسپانیا مایه نگرانی صندوق بین المللی پول شده است

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۰۴
۰۰:۰۷:۲۶٫۱۷
اسپانیا و وضع اقتصادی این کشور از جمله نگرانی ها و موضوعات مورد بحث نشست صندوق بین المللی پول و گروه بیست در واشنگتن بود.
به گزارش شبکه خبری یورونیوز،دست اندر کاران بازار مالی و سرمایه گذاران از این بیم دارندکه مبادا بعد از یونان، ایرلند و پرتغال، بحران بدهی های حاکمیتی دامن ایتالیا و فرانسه را نیز بگیرد و این دو کشور برای آنکه ورشکست نشوند مجبور شوند از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا تقاضای کمک مالی کنند.
اما مردم اسپانیا نظر دیگری درباره وضع اقتصادی کشورشان دارند .برخی از آنها می گویند اسپانیا بدون کمک گرفتن از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا نیز می تواند بر مشکل مالی که با آن مواجه شده است فائق آید. این دست از مردم اسپانیا می گویند کشورشان از منابع و امکانات کافی برای خروج از بحران برخوردار است در نتیجه نیازی به این گونه کمک ها ندارد و اگر امکانات کشورشان را سازماندهی کنند می توانند از بحران مالی کنونی گذر کنند.
برخی دیگر از مردم اسپانیا می گویند وام گرفتن از نهادهای مالی بین المللی برای کشورشان خوب نیست زیرا در آن حالت دولت باید این وام ها را با نرخ سود بالایی پس دهد. وزیر اقتصاد اسپانیا نیز دولت سوسیالیست پیشین را مسئول وضع به وجود آمده در کشورش می داند.
۰۰:۰۸:۱۷٫۱۱

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.