وعده تازه نیکزاد: ‌۱۵۰۰ خانه به زودی به زلزله‌زدگان آذربایجان تحویل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روزهای آینده تحویل زلزله‌زدگان می‌شود، گفت: اولویت اول با ساکنان دائمی است که با احداث ۶ هزار واحد مشکلی برای گذراندن فصل سرما نخواهیم داشت.
علی نیکزاد بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از روستای زلزله‌زده هفتد‌ران از توابع شهرستان هریس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در روستاهای زلزله‌زِده شهرستان‌های ورزقان، اهر و هریس ۶ هزار واحد مربوط به ساکنان دائمی این مناطق است که در اولویت اول بازسازی است.

وی با بیان اینکه اهتمام دولت و مجلس اسکان زلزله‌زدگان قبل از فرا رسیدن فصل سرما است، افزود: دولت تا آخرین واحد ساکنان دائمی و فصلی مناطق زلزله‌زِده بازسازی خواهد کرد، اما اولویت اول با ساکنان دائمی است که با احداث ۶ هزار واحد مشکلی برای گذراندن فصل سرما نخواهیم داشت.

نیکزاد با اشاره به اتمام عملیات آواربرداری گفت: هم اکنون بیش از ۱۴ هزار واحد در روستاهای زلزله‌زده در حال ساخت بوده که ۶ هزار کانکس نیز به عنوان انباری مستقر شده که در موارد اضطراری برای اسکان موقت نیز قابل استفاده است.
وی افزود: با دستور رئیس‌جمهور ۳ هزار واحد دائمی پیش ساخته در روستاها در حال نصب است و بقیه نیز به تدریج و با سرعت نصب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با مطلوب ارزیابی کردن روند بازسازی مناطق زلزله زده خاطرنشان کرد: اسکلت ۷ هزار واحد به اتمام رسیده و بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد در روزهای آینده تحویل مردم زلزله‌زده می‌شود.

وی یادآور شد: آمار بازسازی لحظه به لحظه در حال افزایش است و تلاش گروه‌های بازسازی در کنار نشاط و امیدواری مردم آینده روشنی را در این مناطق نوید می‌دهد.

نیکزاد همچنین در جلسه‌ای با حضور مسئولان بنیاد مسکن استان‌های معین روند بازسازی و نحوه پرداخت تسهیلات به مردم زلزله‌زده را بررسی کرد.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.