وقتی نخست وزیر انگلیس به جای پوتین، درباره اسد سخن می گوید

نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد که ولادیمیر پوتین در نشست کشورهای گروه ۲۰ صراحتا اعلام کرده که کناره‌گیری بشار اسد از قدرت در سوریه را خواستار است.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ این در حالی است که شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیشتر تاکید داشته که این سوری‌ها هستند که باید درخصوص ماندن یا رفتن بشار اسد تصمیم‌گیری کنند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس روز سه شنبه تاکید کرد: ولادیمیر پوتین در جریان مذاکرات با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و دیگر رهبران جهان در نشست کشورهای گروه ۲۰ در شهر “لوس کابوس” مکزیک دیدگاه خود را درباره رئیس‌جمهوری سوریه تغییر داده است.

به گفته وی اکنون مذاکرات بر چگونگی انتقال قدرت در سوریه متمرکز است؛ کامرون خطاب به خبرنگاران گفت: همچنان اختلافاتی در خصوص مرحله بندی و شکل‌دهی چگونگی انتقال قدرت در سوریه وجود دارند، اما این مساله خوشایند است که ولادیمیر پوتین صراحتا اعلام کرده باقی ماندن بشار اسد در قدرت در سوریه را خواستار نیست.

کامرون افزود: آنچه که ما در مرحله بعدی به آن نیاز داریم، توافقی درخصوص رهبران موقت در سوریه است که بتوانند این کشور را به سوی آینده‌ای دموکراتیک که حافظ حقوق همه گروه‌‌ها باشد، پیش ببرند.

اما در عین حال ولادیمیر پوتین در کنفرانس خبری خود در خاتمه نشست کشورهای گروه ۲۰ گفت: احساس می‌کنم که می‌بایست موضع کشورمان را تکرار کنم؛ ما اعتقاد داریم که هیچ کس این حق را ندارد که برای دیگر کشورها تصمیم بگیرد، چه کسی به قدرت بیاید و چه کسی از قدرت خارج شود.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: این اظهارنظر دیوید کامرون مبنی بر اینکه پوتین خواهان باقی ماندن بشار اسد در قدرت نیست، واقعیت ندارد.

در جریان مذاکرات با ولادیمیر پوتین در نشست کشورهای گروه ۲۰، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه و دیوید کامرون حضور داشتند.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.