وقوع انقلاب اسلامی سبب ایجاد چالش‌های جدی در بنیان‌های فکری استکبار شد

۱۵ام بهمن ،

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: انقلاب اسلامی، دستگاه فکری دارای مباحث آسیب‌شناسی، معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی خاص خود است و همین الگوست که دنیا را می‌ترسانَد، چرا که نتایج انقلاب، چالش‌های جدی در بنیان‌های فکری استکبار و مادی‌گرایان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، “سردار حسین ظریف‌منش” فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) و دبیر همایش تبیین مکتب دفاعی انقلاب اسلامی در آرا و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای که صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شده است به جزئیات برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: این همایش با مشارکت و همکاری تعداد کثیری از دانشگا‌ه‌های کشور، اساتید و پژوهشگران شکل گرفته و امیدواریم فتح بابی برای انجام کارهای جدی تبیینی، پیرامون مکتب دفاعی انقلاب اسلامی باشد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به ایام دهه فجر و آموزه‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این رابطه سه رویکرد وجود دارد که لازمه و مکمل یکدیگرند، اولین رویکرد، تجلیل از ایثارگران و شهداست که با ذکر و یادآوری آن‌ها این ایام را جشن می‌گیریم؛ دومین رویکرد، تبیینی است که از پیروزی انقلاب و پایمردی‌های ملت در این کار درس گرفته و با شناختن عوامل پیروزی این انقلاب بزرگ از آن‌ها بهره بگیریم، رویکرد سوم نیز، باز اندیشی آموزه‌ها و دستاوردهای انقلاب به عنوان یک مکتب است که می‌تواند الگوی سایر جوامع باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، حرکت دفعی و یک باره نبوده و نیست، بلکه تحولی بنیادین و عمیق و بنیادی است که مکتب اسلام و انقلاب با تکیه بر آن در مسایل جدید و امروزی نیز به پیروزی‌هایی خواهد رسید.

سردار ظریف‌منش با اشاره به مکتب انقلاب اسلامی تصریح کرد: این دستگاه فکری دارای مباحث آسیب‌شناسی، معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی خاص خود است و همین الگوست که دنیا را می‌ترساند، چرا که نتایج انقلاب چالش‌های جدی در بنیان‌های فکری استکبار و مادی‌گرایان ایجاد کرده است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به کارآمدی مکتب انقلاب اسلامی تصریح کرد: این مکتب فقط در اندیشه و متون نیست، بلکه کارآمدی خود را در عمل نشان داده، همان‌طور که جنگ تحمیلی، چالش‌های بزرگ منطقه‌ای و ایجاد ثبات و امنیت در داخل کشور را پشت سر گذاشته و نقش بزرگی در بیداری اسلامی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به فقر شدید ادبیات علمی در زمینه مکتب دفاعی انقلاب اسلامی، بر آن شدیم تا با برگزاری این همایش و توسل به آموز‌ه‌های برگرفته از اندیشه‌های امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای، کارهای جدی را در این زمینه انجام دهیم.

ظریف‌منش در پایان خاطرنشان کرد: این همایش به تنهایی نمی‌تواند همه نیازهای ما را در این زمینه برطرف کند، لذا امیدواریم در برنامه پنج‌ساله با همت اساتید و پژوهشگران، کارهای جدی را به سامان برسانیم.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.