وقوع زمین لرزه در پاکستان و افغانستان

۳۱فروردین۱۳،

زلزله ۶ و ۲ دهم در مقیاس ریشتر امروز شهرهای مختلف پاکستان را تکان داد.

به گزارش Consbank، این زلزله که گفته می گردد ۴۰ ثانیه طول کشیده در شهرهای اسلام آباد ، لاهور ، سوات ، پیشاور ، قصور و دیگر مناطق در ایالت های پنجاب و خیبر پختونخواه پاکستان احساس شده است.

تاکنون گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی این زلزله منتشر نشده است.

وقوع زمین لرزه ۲/۶ ریشتری در شرق افغانستان
بنابراعلام مرکز ژئوفیزیک آمریکا ،زمین لرزه ای به بزرگی پنج و هفت دهم درجه در مقیاس امواج داخلی زمین (ریشتر) در شرق افغانستان و شمال پاکستان به وقوع پیوست.

این زمین لرزه که کانون آن در هفتاد کیلومتری عمق زمین و در بیست و پنج کیلومتری جلال آباد ، شهر بزرگ شمال شرقی افغانستان، بود حدود ساعت نه و بیست و پنج دقیقه به وقت گرینویچ در شمال پاکستان از جمله اسلام آباد پایتخت این کشور احساس شد.

هیچ خسارت مهمی پس از این زمین لرزه که بخش های زلزله نگاری پاکستان آن را شش و دو دهم در مقیاس ریشتر اعلام کرده بودند ، گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد، اکتبر دو هزار وپنج ، زمین لرزه بزرگی در شمال غربی پاکستان به وقوع پیوست که براثر آن هفتاد و سه هزار تن کشته و سه میلیون و پانصد هزار تن آواره شدند.
زمین لرزه هفت و هشت دهم درجه ریشتری نیز هفته قبل حدود پنجاه کشته در پاکستان برجای گذاشت و سبب آواره شدن هزاران تن شد. این زمین لرزه در هند و کشورهای خلیج فارس هم احساس شد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.