وکلای دادگستری خراسان مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل مشهد تجمع کردند

وکلای دادگستری خراسان با تجمع مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در مشهد نسبت به هتک حرمت پیامبراسلام(ص) و مقدسات اسلامی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، وکلای خراسان امروز ۶ مهر با تجمع مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل، عمل آمریکا و اسرائیل را مبنی بر ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام محکوم کردند.

معترضین با شعارهایی (لبیک یا رسول الله) و (لااله الاالله ملک الحق المبین، محمدارسول الله صادق الوعد الامین) خشم خود را نسبت به این عمل خصمانه اعلام کردند.

همچنین بیانیه ای در اعتراض به هتک حرمت پیامبر اسلام در جمع وکلا قرائت شد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسمه التعالی؛

رفتارهای غیر متمدنانه علیه اعتقادات یک و نیم میلیارد مسلمان که با تهیه، نمایش و انتشار فیلم معصومیت مسلمانان در آمریکا و تعدادی کاریکاتور در نشریه چارلی ابدوی فرانسه بروز یافته و ساحت پیامبر اسلام را با گستاخی تمام وهن نموده، قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد آورده و جمعی از وکلای دادگستری خراسان را به حضور در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در مشهد واداشته تا با خشمی فرو خورده، اعتراض وانزجار شدید خود نسبت به اعمال ننگین را همگام و همصدا با سایر مسلمانان جهان اعلام نمایند.

ما وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مقدسات خود و صیانت از ساحت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) از دولتمردان آمریکا و فرانسه می‌خواهیم تا بی‌هیچ تاخیری علیه عاملان ارتکاب این اهانت‌های بزرگ مذهبی اقدام و از بروز افعال مشابه پیشگیری نمایند.

از دبیر کل سازمان ملل متحد می‌خواهیم که پیام و واکنش وجدان اجتماعی نسبت به اهانت به انبیاء و مقدسات را جدی گرفته و به تصویب قطعنامه‌ای الزام آور و برخوردار از تضامین موثر حقوقی و کیفری در منع توهین به ادیان اهتمام ورزند.

به علاوه اهتمام و آمادگی کامل خود را برای ارائه خدمات حقوقی در امر طرح، تعقیب و دفاع از شکایات مقتضی در خصوص جرائم ارتکاب یافته نزد مراجع ذی‌صلاح قضایی، به اطلاع دادستانی کل کشور می‌رسانیم.

شایان ذکر است در انتها تمامی وکلای حاضر در این تجمع ذیل این بیانیه را امضاء و مهر کردند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.