وکیل اول جمشید حیدری

فیلم سینمایی “وکیل اول” به کارگردانی “جمشید حیدری” امشب ساعت ۲۳ از شبکه ۲ پخش می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران ؛فیلم سینمایی “وکیل اول “هم امروز ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه دو می رود.این فیلم به نویسندگی و کارگردانی “جمشید حیدری” محصول سال ۶۵است و مرحوم غلامحسین نقشینه،محمد مطیع،اسماعیل محرابی،سهیلا بخاری،مرحوم اسماعیل داورفر، قدرت الله لطیفی،شاپور شهیدی،سرور رجایی، زهره عدالت،حسین اسدی، در آن ایفای نقش کرده اند.
“وکیل اول” ماجرای سومین سفر احمدشاه را به فرهنگ به تصویر می کشد،احمدشاه بار و بنه خود را می بندد و سفرش را به اروپا آغاز می کند سلطنت قاجار رو به پایان است دو برادر به نام های مطیع الدوله و ارفع الملک از بزرگان ایل قاجار می کوشند با اکثریت آرا به مجلس راه یابند.
مراد،مباشر مطیع الدوله آن دو را به جان یکدیگر می اندازد.
مطیع الدوله به همکاری با سفارت انگلیس تن می دهد و ارفع الملک دست یاری به سوی سفارت شوروی دراز می کند.
اقدام خودسرانه آن دو نقشه و روابط بزرگان ایل قاجار را به هم می ریزد.دو برادر در انتخابات شکست می خورند و مراد به زودی درمی یابد که نوکیسه های تازه به قدرت رسیده از سیاست گذاران قبلی به مراتب حیله گرترند.
پنجمین تجربه کارگردانی حیدری در حوزه سینما در ششمین دوره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین موسیقی متن برای “فریدون شهبازی” شد که البته جایزه به فیلمی دیگر رسید.
“حیدری” که ۱۰ فیلم بلند در کارنامه دارد، آخرین بار در سال ۸۷ فیلم سینمایی “کیش و مات” را روی پرده سینماها داشت و سال گذشته نیز با فیلم سینمایی دوباره با هم درسی امین جشنواره فیلم فجر شرکت کرد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.