ولیعهد بحرین: پلیس دست از خشونت‌ علیه مردم بردارد

در پی افزایش فشارهای بین‌المللی و داخلی بر رژیم آل خلیفه، ولیعهد بحرین از پلیس و نیروهای امنیتی این کشور خواست تا از اقدام خشونت‌آمیز علیه مخالفان اجتناب کنند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین در سخنانی از پلیس و نیروهای امنیتی این کشور خواست تا از اقدامات خشونت‌آمیز علیه شهروندان بحرینی بپرهیزند.
وی که در جمع افسران ارشد پلیس و سازمان امنیتی بحرین و نیز مسئولان وزارت کشور سخن می‌گفت، عنوان داشت: امروز به شما به عنوان یک دستور قابل اجرا اعلام می‌کنم که به قانون پایبند باشید و هیچ کس حق ندارد به هیچ وجه از قانون تخطی کند.
ولیعهد بحرین ادامه داد: نباید از زور برای تعامل با مسائل امنیتی استفاده کرد مگر اینکه هیچ راه دیگری در این خصوص وجود نداشته باشد.این اظهارات ولیعهد بحرین با استقبال جمعیت الوفاق، بزرگترین حزب مخالف دولت این کشور روبه‌رو شد اما آنها آن را ناکافی اعلام کردند.مطر مطر، از اعضای برجسته جمعیت الوفاق در این باره گفت: سخنان ولیعهد گامی در مسیر درست است اما هنوز به سطح عذرخواهی و به رسمیت شناختن حق مخالفان نرسیده است.
وی گفت: ما از این اقدام ولیعهد استقبال می‌کنیم اما نتیجه این گونه سخنان باید به شکلی ملموس در جامعه احساس شود و اصلاحات واقعی خواسته مردم بحرین است.
 رژیم آل خلیفه از سوی محافل بین‌المللی تحت فشار است تا حقوق اکثریت شیعه در این کشور را رعایت کند و مخالفان شیعه نیز برای به دست آوردن حقوق خود به طور مداوم اقدام به برگزاری تظاهرات و راهپیمایی علیه سیاست‌های تبعیض‌آمیز این رژیم می‌کنند.
 از سوی دیگر، ولیعهد بحرین عصر سه‌شنبه به عربستان وارد شد و درخصوص مسائل منطقه و اوضاع این کشور و تقویت همکاری میان دو کشور با مسئولان عربستان رایزنی کرد.
۵۱۵۱ 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.