ونه‌نو؛ یادگاری پنجاه سالگی لامبورگینی

۱۳م اسفند ،

ونه‌نو؛ یادگاری پنجاه سالگی لامبورگینی

Bookmark and Share

در سال ۱۹۱۴ در میدان گاوبازی آندولس، ونه‌نو، گاو وحشی که به قدرت و سرعت مشهور بود با به زانو درآوردن خوزه سانچز رودریگز، مشهورترین گاوباز اسپانیا نام خود را در تاریخ گاوبازی جاودانه کرد. یک قرن بعد از این اتفاق، این نام بر پیشانی تازهترین مدل لامبورگینی نشسته است تا این کارخانه با قوی‌ترین مدلی که در تاریخ خود ساخته است، پنجاه سالگی خود را جشن بگیرد. 

در چند هفته اخیر فراری و مک‌لارن با خبرها سوپرکارهایی که قرار است به نمایشگاه ژنو بیاورند تیتر اصلی نشریات و پایگاه اینترنتی‌های خبری خودروسازی را به خود اختصاص داده‌اند و حالا لامبورگینی با انتشار یافتن عکس‌هایی از مدل ونه‌نو به این هجوم خبری واکنش نشان داد. 

ونه‌نو؛ یادگاری پنجاه سالگی لامبورگینی

از این خودرو تنها چهار دستگاه ساخته می‌شود که اولی با کد «شاسی صفر» برای نمایش ساخته شده است. سه دستگاه دیگر در طول سال ۲۰۲۴ ساخته می‌شود و  قیمت هر دستگاه سه میلیون یورو پیش از اخذ مالیات است. با این پول می‌توان سه دستگاه مک‌لارن پی‌۱ یا دوازده دستگاه آونتادور خرید. لامبورگینی می‌گوید هر سه دستگاه ونه‌نو را فروخته است.  

در حالی که پیش از این از صحبت‌های مدیر لامبورگینی اینطور برداشت شده بود که این مدل موتور جلو است، اما ونه‌نو براساس مدل آونتادور ساخته شده است. موتورش دوازده سیلندر است و با حجم ۶.۵ لیتر تقویت شده و ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نیروی موتور به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ۲.۸ ثانیه است و حداکثر سرعتش ۳۵۵ کیلومتر در ساعت است. 

ونه‌نو؛ یادگاری پنجاه سالگی لامبورگینی

طراحی آئرودینامیک ونه‌نو با بال‌های بزرگ عقبش و چراغ‌هایی به شکل بومرنگ سبب شده این خودرو به ماشین‌های مسابقات له‌مان و از همه بیشتر ماشین تیم آئودی در این مسابقات شبیه شود. لامبورگینی در طراحی این ماشین از ایده‌های خودروهای مسابقه‌ای استفاده کرده است. برای تولید حداکثر فشار هوا برای چسباندن خودرو به زمین، بال عقب ونه‌نو متحرک ساخته شده و زیر ماشین کاملاً صاف است. چرخ‌های جلو ۲۰ اینچی و چرخ‌های عقب ۲۱ اینچی است. داخل ماشین هم کم و بیش شبیه به مدل آونتادور است.

خودرویی که به نمایشگاه ژنو می‌رود طوسی متالیک است که با رنگ‌ مشکی بخش‌های فیبرکربن ماشین ترکیب شده است. این خودرو با رنگ‌ پرچم ایتالیا تزیین شده است. سه خودرویی که به مشتریان تحویل داده خواهد شد باز هم با الهام از پرچم ایتالیا به رنگ‌ سبز، سفید و قرمز خواهد بود.

لامبورگینی می‌گوید سرنوشت اولین دستگاه ونه‌نو بعد از نمایش در ژنو هنوز معلوم نیست، اما این خودرو به کارخانه ایتالیایی این فرصت را می‌دهد تا همچنان به آزمایش و نوآوری «هم در جاده و هم در پیست» ادامه دهد. 

برچسب ها : نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۴‌ | لامبورگینی | ونه‌نو | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۳/۰۵
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.