ویتامین B خطر بروز سکته را کاهش می دهد

۱۸فروردین۱۳،
ممتاز نیوز: گرچه مصرف ویتامین ب در پیشگیری از ناتوانی ذهنی پس از سکته بی‌تاثیر است، خطر بروز سکته را کاهش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت ،به‌گفته پژوهشگران انجمن سکته امریکا، نتایج بررسیها نشان می‌دهد مصرف مکملهای ویتامین ب در پیشگیری از افت توان ذهنی در اشخاصی که سابقه سکته مغزی یا حمله ایسکمیک گذرا دارند، تاثیر ندارد. این پژوهشگران نتایج تحقیقات خود را در قالب گزارش در یک کنفرانس تازه اعلام کرده‌اند.

سکته مغزی با افزایش خطر افت توان ذهنی و ناتوانی ادراکی همراه است و فعالیتهای ادراکی مغز (مانند سپردن به حافظه و پردازش فکر) پس از سکته آسیب می‌بیند.

در این مطالعه که بر روی بیش از ۸هزار بیمار دارای سابقه سکته مغزی یا حملات ایسکمیک گذرا انجام شد، معلوم گردید مصرف این ویتامین در شکلهای مختلف فولیک اسید، ویتامین ب۶ و ب۱۲ هیچ تاثیری در بهبود توان ذهنی این بیماران ندارد.

شرح این مطالعات در کنفرانس بین المللی سکته مغزی با هماهنگی انجمن امریکایی سکته ارائه شده است.
البته نتایج بررسیهای دانشمندان حاکی از آن است که مصرف ویتامین ب۱۲ گرچه تاثیری در بهبود توان ذهنی پس از سکته ندارد، خطر بروز سکته قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

محققان دانشگاه وسترن اونتاریو و دانشکده پزشکی هاروارد می‌گویند: از درمان با استفاده از ویتامین ب به‌طور گسترده برای کاهش میزان اسید آمینه هوموسیستئین استفاده شده است. میزان بسیار این اسید آمینه در جریان خون با افزایش خطر سکته قلبی و مغزی مرتبط می‌باشد.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.