ویروس “فلیم” علیه ایران

جام جم آنلاین: معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد که ویروس “فلیم” توسط این رژیم تولید و راه اندازی شده است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی  جروزالم پست، “موشه یعلون” امروز (سه شنبه) در سخنانی با بیان اینکه ویروس فلیم توسط اسرائیل ساخته و به کار گرفته شده گفت : همه می دانند که ایران برای اسرائیل یک تهدید جدی است و برای مقابله با این تهدید باید اقدامات مختلفی انجام داد که به کارگیری این نوع از ویروس ها هم یکی از همین اقدامات است.

جروزالم پست در ادامه می نویسد: یعلون که با رادیو ارتش اسرائیل سخن می گفت در ادامه به این نکته اشاره کرد که اسرائیل درصدد حمله سایبری انجام شده به رایانه های ایران است.

به نوشته این روزنامه، ویروس فلیم در صورت نفوذ به هر رایانه ای، آن را تبدیل به یک جاسوس بالقوه می کند. این ویروس همچنین قابلیت ضبط مکالماتی را که در اطراف رایانه ای را که در آن نفوذ کرده را نیز دارد.

این ویروس به مدت پنج سال فعال بوده و روز گذشته یک شرکت روسی از کشف آن خبر داد . رئیس شرکت روسی آنتی ویروس “کسپراسکای” گفت کارشناسان یک حمله سایبری پیچیده هدفمند که از سال ۲۰۱۰ مبادرت به دزدی اطلاعات از ایران و برخی کشورها می کرده است را کشف کرده اند.  
 
در تاریخ دوم مرداد سال ۱۳۸۹ شرکت “سایمنتک” اعلام کرد : رایانه های ایران مورد هجوم شدید کرم خطرناک رایانه ای به نام Stuxnet قرار گرفته اند که تلاش می کند اطلاعات سیستمهای کنترل صنعتی را به سرقت برده و آنها را بر روی اینترنت قرار دهد. اندونزی و هندوستان نیز به واسطه این نرم افزار مخرب مورد هجوم قرار گرفته بودند.
 
بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط شرکت “سایمنتک” در حدود ۶۰ درصد از سیستمهای رایانه ای که به این ویروس آلوده شده بودند در ایران قرار داشتند.  پس از کش و قوس های فراوان بالاخره روزنامه صهیونیستی در تاریخ ۲۶ دی ماه سال ۱۳۸۹ اعتراف کردند که ویروس استاکس نت با همکاری اسرائیل و کشورهای امریکا، انگلیس و آلمان تولید و به کار گرفته شده است.
 
به نوشته جروزالم پست در سال ۲۰۰۸ میلادی دولت جرج بوش مجوز تولید استاکس نت را صادر کرد و پس از آن با همکاری اسرائیل تولید این کرم رایانه ای آغاز شد. اسرائیل برای آنکه از کارآیی این کرم مطمئن شود سانتریفیوژهایی همانند آنچه در تاسیسات هسته ای ایران استفاده می شوند تهیه کرد و در نیروگاه دیمونا استاکس نت را بر روی آنها آزمایش کرد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.