ویژه برنامه‌های تابستانی اوقات برای فراغت دانش‌آموزان/آماده‌سازی ۲ هزار پایگاه اوقات فراغت در کشور

۱۳خردادماه،

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش و پرورش، محمد ابراهیم محمدی در دیدار با نمایندگان حوزه علمیه قم که با موضوع اوقات فراغت برگزار شد ، اظهار کرد: طبق آمار بیش از ۳٫۵ میلیون دانش آموز از برنامه های این پایگاه ها استفاده کرده اند که امیدواریم با برنامه های راهبردی امسال به دوبرابر افزایش یابد.
وی به شعار محوری امسال، مهارت آموزی در ساعت های چند گانه است تا دانش آموزان به بهترین نحو از ظرفیت خاکستری اوقات فراغت استفاده نمایند اشاره کرد و افزود : از برنامه های مهم دیگر رابطه بین اصناف و دانش آموزان است که دانش آموز می تواند در طول ایام اوقات فراغت با یکی از مشاغل آشنایی یابد.
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: توجه به ظرفیت کم نظیر تعامل دانش آموزان روستایی و عشایر با خانواده ها از برنامه های اوقات فراغت که از جمله فعالیت های در نظر گرفته شده “مزرعه و دامداری تابستانی من” است.  
حضور ۳۰۰ هزار دانش آموز در اعتکاف رمضانیه و رجبیه
وی به دیگر برنامه های اوقات فراغت در فصل تابستان که با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است، اشاره کرد و یادآور شد :  اعتکاف دانش آموزی یکی دیگر از برنامه های مهم است و طبق آمار ۲۰۰ هزار دانش آموز در رمضان سال قبل در اعتکاف شرکت کرده اند که جمع آن با اعتکاف ماه رجب حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز می شود.  
محمدی تاکید کرد: باید از ظرفیت اعتکاف دانش آموزی برای تشکیل حلقه های معرفت و صالحین استفاده کرد و روحانیون که با زبان دانش آموزان آشنایی دارند در پایگاه های اوقات فراغت حضور یابند.  
وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد خدمات رفاهی مناسبی در اختیار روحانیون قرار دهد تا بتواند از حضور آنها در بین دانش آموزان استفاده نماید گفت: این فرصت طلایی است تا دانش آموزان به خصوص در ایام ماه رمضان با روحانیون ارتباط خوبی برقرار کنند.  
وی اضافه کرد: طلابی که از روحیه جهادی برخوردار بودند توانسته اند ریشه ابتذال و انحراف را در بین نوجوانان و جوانان را بخشکانند که این امری بسیار مهم است و آمادگی این را داریم که این برنامه ها را سازماندهی کنیم و در قالب برنامه های طرح هجرت و پرسمان دانش آموزی از این ظرفیت استفاده کنیم و برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی را در کل کشور انتشار یافتن دهیم.  
محمدی در خاتمه گفت: یکی از مشکلات و دغدغه های مهم در بحث پرسمان دانش آموزی است که امیدواریم حوزه ها با معرفی اساتید برجسته و مستعد در این زمینه فعالیت گسترده ای را انجام دهند و آمادگی این را داریم تا بخوبی برنامه های این طرح را مدیریت کنیم و در بخش هایی که امکان حضور استاد وجود ندارد با تکثیر سی دی های این طرح آن را در اختیار دانش آموزان کل کشور قرار دهیم.  
لازم به ذکر است در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین علی شریفی، مسئول تبلیغی دفتر همکاری حوزه و آموزش و پرورش، اظهار کرد: دفتر همکاری حوزه و آموزش و پرورش حلقه وصلی مهم است و بحث اوقات فراغت از دغدغه های مهم خانواده ها برای فرزندانشان است.
وی افزود: بعد از گذاراندن ایام تحصیل دانش آموزان، بیکاری در اوقات فراغت آفتی جدی است؛ زیرا نشاط و تحرک دانش آموزان در این ایام به بن بست می رسد.  
مسئول تبلیغی دفتر همکاری حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: روحانیون می توانند با وارد شدن به عرصه اوقات فراغت دانش آموزان باور های دینی را در آنها نهادینه کنند و اگر این مهم صورت پذیرد در آینده جامعه ای متدین و معتقد خواهیم داشت./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.