ویژه برنامه های رادیو فرهنگ در ۱۴ و ۱۵ خرداد

سه شنبه ۹ خرداد – ۰۳:۲۸:۴۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رادیو فرهنگ ۱۴ و ۱۵ خرداد همزمان با رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی، ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و قیام خونین ۱۵ خرداد ویژه برنامه هایی را  به همین مناسبت پخش می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، ویژه برنامه های «شعر معرفت» ، « صحیفه نور» ، «اندیشه امام، فرهنگ بیداری» ، «فرزند صبح» و «از زبان برگ» یکشنبه و دوشنبه از رادیو فرهنگ پخش می شود.
«شعر معرفت» کاری از گروه ادب شبکه فرهنگ  است که یکشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۹ پخش می شود.
این وِیژه برنامه به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی(ره) نگاهی عرفانی به شعر امام خمینی (ره) خواهد داشت. بررسی عرفانی غزلیات امام راحل و اندیشه های ایشان از جمله بخش های این برنامه است.
این برنامه به سردبیری و نویسندگی ضیاء الدین خالقی و با اجرای سکینه ارجمندی تهیه و پخش می شود.
 «صحیفه نور» دیگر برنامه رادیو فرهنگ، کاری از گروه اندیشه است که به مدت ۴۵ دقیقه به کتاب‌شناسی حضرت امام خمینی(ره) و اندیشه‌های ایشان می‌‍پردازد.
«اندیشه امام، فرهنگ بیداری» برنامه از گروه فرهنگ و جامعه است که یکشنبه ۱۴ خرداد از ساعت ۱۲ تا ۱۳ به بررسی اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) می پردازد. این برنامه با حضور دکتر نعمت الله باوند ( استاد دانشگاه) و بتول یوسفی (کارشناس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) پخش می شود.
بررسی اندیشه های امام خمینی(ره) و برسی تاریخی اندیشه امام درباره بیداری ملت های مسلمان از جمله موضوعات این برنامه است.
در این وِیژه برنامه اندیشه حضرت امام (ره) به عنوان بیدارگر ملت های اسلامی و تاثیر اندیشه امام بر ملت های منطقه گفتگو خواهد شد.
هشدارهای امام خمینی (ره) درباره بیداری ملت های مسلمان، توجه امام به مردم سالاری دینی، توجه امام به آفت های بیداری اسلامی، توجه امام به حفظ اسلام(منافع ملی- امنیت ملی)، توجه امام به سرمایه مردمی در جامعه اسلامی و ترس استکبار از تاثیر انقلاب و اندیشه امام از جمله محورهای موضوعی این برنامه است.
همچنین رادیو فرهنگ دوشنبه ۱۵ خرداد که مصادف با ولادت امام علی(ع) و قیام خونین ۱۵ خرداد خواهد بود، ویژه برنامه‌ای به مناسبت ولادت امام علی(ع) با عنوان “فرزند صبح” را روی آنتن می برد.
 برنامه با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه به بررسی نهج‌البلاغه و ادبیات فارسی خواهید پرداخت. در این باره دکتر جلیل تجلیل و ابوالقاسم حسینی ژرفا حضور خواهند داشت. برنامه “فرزند صبح” شامل بخش های متنوع با رویکرد تاریخی است که به فضای حاکم در روزگار امام علی (ع) می‌پردازد.
 همچنین در این برنامه سخنان حضرت امام(ره) هم مورد بررسی قرار داده می‌شود. از سوی دیگر در این برنامه منقبت‌خوانی  در گفتگو با پژوهشگرانی از جنوب به این مسئله تحلیل و بررسی می شود. این برنامه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ روز ۱۵ خرداد ماه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
برنامه “مجله فرهنگی” نیز از برنامه های روزانه شبکه فرهنگ است که ۱۴ خردادماه ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود. این برنامه در خصوص عرفان حضرت امام خمینی(ره) و بررسی نهج‌البلاغه و شرح ابن ابی‌الحدید خواهد بود. ابن ابی‌الحدید منصفانه و با بی‌طرفی شرح مفصلی درباره نهج البلاغه ارائه کرده که در این برنامه به شرح و تفصیل بررسی می شود.
برنامه “واژه تا صدا” نیز یکشنبه، ساعت۱۷:۳۰ به تبیین اندیشه‌های حضرت امام(ره) می‌پردازد و اندیشه‌های ایشان را با توجه به رسانه‌های نوین بررسی خواهد کرد

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۹۱۵۲۸۴۳۷۸۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.